Vendes cotxes
Motor Novetats 21/11/2022

La versió FR del Seat León recupera el motor de 130 CV

De moment, però, no s’albira a l’horitzó cap tipus d’electrificació total per a la present generació del model compacte de Martorell

2 min
Seat León FR 130 CV

Ara fa uns mesos anunciàvem que Seat reduïa la gamma del Seat León, i aquesta reestructuració va eliminar la versió d'accés Reference i la més luxosa Xcellence per mantenir les dues més venudes, anomenades Style i FR. Aquest canvi es va fer per tractar de mantenir el bon nivell de vendes del model (que ja acumula 2,5 milions d'unitats venudes des que va ser presentada la primera generació), ja que el 85% de les comandes corresponien a aquestes dues versions. En aquell moment la marca de Martorell no va voler modificar les motoritzacions disponibles, de manera que des d'aleshores i fins avui mateix és possible comprar un León microhíbrid, híbrid endollable de gas natural comprimit, dièsel o gasolina.

Amb aquest darrer combustible les opcions sempre havien sigut de 110, 130 o 150 CV, però no totes les potències es podien associar a tots els acabats. Així, Seat acaba d'anunciar que el nivell d'acabat FR ja pot equipar el motor 1.5 TSI de 130 CV. D'entrada pot semblar una actualització poc important, però el cert és que aquest nivell d'equipament és un dels més demandats i el motor de 130 CV resulta el més equilibrat de la gamma.

El motor de 130 CV registra un consum de 5,6 litres cada 100 quilòmetres

Només amb canvi manual

Un dels principals desavantatges d'aquesta nova oferta és que el motor de 130 CV no s'oferirà associat a la caixa de canvis automàtica DSG de 7 relacions, sinó que únicament podrà anar lligat a la manual de sis velocitats. En qualsevol cas, els bons resultats d'aquest motor (que fins ara podia anar lligat únicament a l'acabat Style) queden demostrats si fem un cop d'ull a les seves dades: accelera de 0 a 100 km/h en 9,4 segons, registra un consum de 5,6 litres cada 100 quilòmetres i unes emissions de 124 g/km de CO2.

Com era d'esperar, aquest propulsor es podrà escollir amb la carrosseria compacta de cinc portes i amb la familiar Sportstourer, així com amb els tres nivells d'acabat que ofereix la versió FR (anomenats XS, XM i XL). La versió d'accés XS ja equipa les llums automàtiques, el control de creuer, els sensors d'aparcament posteriors, les llandes de 17 polzades o l'assistent de canvi involuntari de carril, però com és evident aquesta dotació augmenta notablement en versions superiors.

Es pot associar a la carrosseria de cinc portes o a la familiar Sportstourer

El Seat León FR XM suma, entre d'altres, elements com les llums LED, el xassís adaptatiu DCC o el carregador per al mòbil sense fils, mentre que la versió XL afegeix l'assistent d'aparcament, el detector d'angle mort, l'accés i arrencada sense clau o la càmera posterior. Pel que fa als preus, aquest nou Seat León FR associat al motor de 130 CV té una tarifa inicial de 28.590 euros, xifra que augmenta fins als 28.900 en la versió XM i fins als 29.090 en la XL.

stats