Cotxes elèctrics

Cupra Born VZ, arriba la versió més radical del model elèctric de la marca catalana

Ofereix una potència de 326 CV i una autonomia màxima de 570 quilòmetres

3 min
Cupra Born VZ, arriba la versió més radical del model elèctric de la marca catalana

L'any 2018 Cupra es va convertir en una marca independent. Tot i disposar tant aleshores com actualment de models al seu catàleg que provenen directament de la gamma Seat (com per exemple l'Ateca i el Leon), de mica en mica ha anat desenvolupant una cartera pròpia de productes. És per aquest motiu que actualment podem comprar-nos un Cupra Formentor, d'aquí poc podrem adquirir un Tavascan i també podem aconseguir un Born.

Precisament aquest darrer model ha estat notícia els últims dies. A la seva gamma formada per les versions de 204 i 231 CV de potència se sumarà pròximament una d'encara més potent, anomenada VZ i que augmentarà la potència fins als 326 CV. Es tracta del mateix cognom que trobem en un dels Cupra Formentor més potents, i prové de l'abreviatura de l'adjectiu "veloz", en castellà.

La porta del maleter lluint la inscripció identificativa VZ

570 km d'autonomia i de 0 km/h a 100 km/h en 5,7 segons

Com dèiem, un dels principals atributs d'aquesta versió esportiva del Born es troba en la seva potència, de 326 CV i 545 Nm de parell. Tot plegat permet obtenir una acceleració realment imponent per a un vehicle d'aquest segment –passar de 0 km/h a 100 km/h en 5,7 segons– i registrar una velocitat màxima de 200 km/h. A més, Cupra s'ha assegurat que la resposta dinàmica sigui exemplar i ha introduït millores significatives al xassís i al sistema de suspensió. I és que ara les molles són noves, i les vàlvules dels amortidors també compten amb una posada a punt específica.

També s'han afegit unes barres estabilitzadores i millores a l'equip de frens, així com una nova programació electrònica per a la direcció que aporta un tacte més dur i una resposta més directa. La cirereta del pastís arriba a través dels pneumàtics, que envolten unes llandes de 20 polzades i ofereixen un rendiment superior al de les versions estàndard.

Cupra no només ha millorat la potència del Born, sinó també el seu rendiment.

Per fer front a aquestes prestacions sense oferir una autonomia excessivament baixa, el nou Cupra Born VZ equipa una bateria millorada de 79 kWh que li permet homologar una autonomia màxima de 570 quilòmetres, una de les millors xifres del seu segment. A més, la marca catalana ha anunciat que es pot carregar mitjançant corrent altern a un màxim d'11 kW o bé en un punt de càrrega ràpid de fins a 170 kW, i passar del 10% al 80% de càrrega en menys de 30 minuts.

Disseny radical i interior esportiu

Si tenim en compte que el Cupra Born ja té un aspecte força més agressiu que el del seu cosí germà, el Volkswagen ID.3, en el cas d'aquesta versió VZ el disseny va un pas més enllà i destaca per la seva esportivitat. A simple vista podem distingir que estem davant d'aquest model no només per les llandes, sinó també per les inscripcions VZ a la porta del maleter i pel color exclusiu dark forest. Un color que, com calia esperar, es barreja amb el to copper característic de Cupra.

Al seu interior destaquen els seients esportius CUP Bucket, exclusius per a aquesta versió i que actualment només equipen el Formentor VZ5 i el Leon VZ. De fet, a la prova del Cupra Formentor VZ5 vam poder gaudir de la seva posició de conducció i del seu bon equilibri entre rigidesa i comoditat. Tot plegat acompanyat d'un volant amb lleves i un equipament tecnològic i de seguretat de primer nivell.

La pantalla central, que ara és de 12,9 polzades.
Els seients esportius que estan reservats per a aquesta versió.

Forma part de la dotació d'aquesta versió la pantalla central de 12,9 polzades, l'equip de so de deu altaveus signat per Sennheiser, el sistema Travel Assist 2.5, l'aparcament assistit, la càmera 360º o els clàssics assistents a la conducció (control de creuer adaptatiu, frenada d'emergència, etc). Encara no sabem quin serà el preu del Cupra Born VZ, però ben segur que superarà els gairebé 40.000 euros del model més potent de la gamma actual.

stats