Esportius
Motor 22/02/2021

Cupra Formentor VZ5: 390 CV en edició limitada

Cupra celebra el seu tercer aniversari presentant l’edició limitada de 7.000 unitats del Formentor VZ5, ara amb un motor de cinc cilindres

3 min
Cupra Formentor VZ5

El Formentor és la gran carta de presentació de Cupra en l’apartat de les marques esportives i aspiracionals, i ara ha volgut pujar l’aposta amb el flamant Formentor VZ5, una edició limitada a només 7.000 unitats que, per primer cop, farà servir l’exclusiu motor de cinc cilindres en línia 2.5 turbo d’origen Audi i que ofereix 390 CV de potència, una mica per sota dels 400 CV de l’Audi RSQ3 amb el qual comparteix mecànica i plataforma.

El motor de cinc cilindres en línia turbo 2.5 és un dels millors propulsors del grup Volkswagen, i es caracteritza per una empenta fulgurant i un so realment atractiu per als amants de l’esportivitat i els motors de combustió. Aquest motor està limitat a 390 CV i a 480 Nm de parell, i s’associa a un canvi automàtic DSG de set relacions i un esquema de tracció integral 4Motion que permet al Formentor VZ5 accelerar de 0 a 100 en només 4,2 segons, i assolir una velocitat màxima limitada electrònicament de 250 km/h.

Cupra Formentor VZ5.
Cupra Formentor VZ5.

Aquest Formentor VZ5 és un model especial per diversos motius. D’una banda, es converteix en el model més potent que s'ha fabricat mai a Martorell, i, de l'altra, esdevé l’autèntic estendard de la nova Cupra, que tot just avui celebra el seu tercer aniversari.

Estèticament, el Formentor VZ5 presenta algunes especificitats com ara el llavi inferior del frontal, redissenyat per optimitzar la refrigeració mitjançant entrada d’aire, i l’apartat aerodinàmic, amb unes petites motllures laterals de fibra de carboni. A més, aquest Formentor VZ5 estrena unes llandes exclusives de 20 polzades de color coure i frens de sis pistons del mateix color, així com uns discos de fre perforats i ventilats per millorar l’efectivitat de la frenada.

Detalls exclusius Cupra Formentor VZ5.
Detalls exclusius Cupra Formentor VZ5.

Però és en la part posterior del cotxe on s’aprecien més les diferències respecte als models estàndard de Cupra, ja que el Formentor VZ5 introdueix un nou difusor posterior de fibra de carboni associat a quatre cues d’escapament –dues per cada banda– acabades en color coure i que es col·loquen en posició vertical, una petita excentricitat d’agrair en un mercat cada cop més homogeni.

La carrosseria del Formentor VZ5 estrena un nou color exclusiu anomenat gris Taiga, tot i que els clients que ho demanin també podran adquirir aquesta edició exclusiva amb el color negre Midnight i els colors metàl·lics Magnetic Tech i blau Petrol.

Interiors Cupra Formentor VZ5.
Interiors Cupra Formentor VZ5.
Interiors Cupra Formentor VZ5.

Aquest model tan exclusiu també incorpora novetats a l'interior, com és el cas dels materials nobles com el cuir o la pell girada i els nous seients específics de tall esportiu anomenats CUPBucket, que representen la màxima esportivitat de la marca, i que aprofiten una base de tipus bucket de competició però folrada i entapissada amb cuir negre o blau.

Però on sempre han destacat els enginyers de Seat i Cupra ha sigut en la posada a punt i tacte esportiu dels seus cotxes. Aquest Formentor VZ5 no n'és cap excepció, i presenta un xassís rebaixat en 15 mil·límetres respecte a un Formentor estàndard i un control de xassís adaptatiu (DCC) amb diversos nivells de personalització que permeten modificar el caràcter general del vehicle.

El que encara no sabem és el preu final de cadascuna de les 7.000 unitats limitades del Formentor VZ5, tot i que possiblement se situarà força per sobre dels 50.000 euros. La seva arribada al mercat està prevista de cara a l'últim trimestre d’aquest 2021.

stats