Cotxes de luxe
Motor  /  Novetats 16/11/2022

Cadillac Celestiq: una berlina 100% elèctrica de més de 300.000 euros

La marca nord-americana es reinventa amb aquest nou model d'autèntic superluxe

3 min
Cadillac Celestiq

No és cap novetat que els cotxes elèctrics no son barats. Un bon exemple el trobem en models com l'Opel Corsa elèctric de 30.000 euros o el Volkswagen ID.4 de gairebé 60.000. Però hi ha fabricants que no en tenen prou amb aquestes quantitats, i Cadillac n'és un bon exemple. La marca nord-americana ha presentat el Celestiq, una nova berlina totalment elèctrica amb un disseny futurista que anticipa el dels seus propers models i que, segons Cadillac, és "el vehicle més avançat, més luxós i un dels més importants que la marca ha produït mai".

Si el Celestiq sembla enorme és perquè realment és enorme. La seva longitud de més de cinc metres, les seves llandes de 23 polzades i la seva reduïda altura fan que llueixi imponent, fet que es veu maximitzat per les formes retrofuturistes de la carrosseria i per la pronunciada caiguda del sostre al més pur estil cupè.

L'autonomia d'aquest model és de 483 quilòmetres
El disseny del Celestiq és retrofuturista

La graella frontal està completament carenada per afavorir l'eficiència aerodinàmica, mentre que les òptiques LED llueixen unes línies rectes molt agressives. La vista lateral no només destaca per la seva longitud, sinó perquè prescindeix de manetes per a les portes: al seu lloc Cadillac ha implementat un botó, com ja vam veure a la prova del Ford Mustang Mach-E . Finalment, el disseny de la part posterior és el més cridaner del cotxe. El pilar C es fusiona amb la porta del maleter, mentre que els pilots estan dividits en dues seccions i situats als extrems.

Per dins és gairebé com una nau espacial

L'interior del Cadillac Celestiq és la definició perfecta de com serà el luxe més extrem de la nova era de vehicles elèctrics. Materials com el cuir o l'alumini recobreixen l'interior, que serà totalment personalitzable pel client. De fet, el nivell de personalització és tan elevat que la marca ha assegurat que la producció del Celestiq serà molt baixa i mai no hi haurà més de sis vehicles simultàniament a la línia de producció.

Sigui com sigui, el principal protagonisme de l'interior d'aquesta berlina de luxe se l'emporta la digitalització. El lloc de conducció disposa d'un total de tres pantalles, que s'estenen horitzontalment pel quadre de comandaments i se sumen a un monitor vertical ubicat a la consola central per cobrir una superfície total de 55 polzades. Com és d'esperar, tot aquest arsenal tecnològic disposa de les darreres tendències en connectivitat.

Les pantalles interiors cobreixen una superfície de 55 polzades

Per si això no fos suficient, els passatgers de les places posteriors també compten amb dues pantalles de 12,6 polzades que complementen les funcions de les davanteres. A més, els quatre seients del cotxe disposen de climatització independent, i un total de 38 altaveus signats pel fabricant AKG seran els encarregats de posar la banda sonora als viatges.

Pel que fa a l'equipament, el més destacable d'aquest nou Celestiq arriba en forma de conducció semiautònoma, d'un sistema d'aparcament remot que permetrà al cotxe reconèixer una plaça i estacionar-hi sense la intervenció del conductor i d'un arsenal de càmeres interiors i exteriors que graven en tot moment el que està passant al vehicle per evitar robatoris.

600 CV i 483 quilòmetres d’autonomia

El nou Cadillac Celestiq utilitza la plataforma Ultium desenvolupada específicament per a vehicles elèctrics. Això li permet disposar d'una bateria de 111 kWh de capacitat i de dos motors elèctrics, desenvolupant una potència total de 600 CV i un parell motor de 868 Nm.

El Celestiq pot recuperar 125 km d'autonomia en 10 minuts

És sorprenent que la seva autonomia homologada sigui de 483 quilòmetres, una xifra realment elevada si tenim en compte que el pes total del conjunt superarà amb facilitat els 2.500 quilos. La marca ha assegurat que la bateria admet càrrega ràpida de fins a 200 kW en corrent continu, permetent al Celestiq recuperar 125 km d'autonomia en tan sols 10 minuts.

Pel que fa a la seva conducció, el nou vaixell insígnia del fabricant nord-americà disposa de suspensió pneumàtica adaptativa, eix posterior direccional, barres estabilitzadores actives i aleró posterior mòbil. Tot plegat per viatjar amb la màxima comoditat possible. Sens dubte, un exemple perfecte de com una marca com Cadillac és capaç de reinventar-se, encara que sigui per enfocar-se al màxim luxe que tan sols uns pocs afortunats podran gaudir.

stats