Cotxe elèctric
Motor Novetats 15/02/2021

Audi RS e-tron GT: l’Audi més potent de la història és un elèctric

La divisió RS d'Audi presenta el seu primer cotxe elèctric, un vehicle que es converteix en el model més potent de la història del departament d'alt rendiment mai fabricat a Ingolstadt

3 min
Audi RS e-tron GT

Fins ara la divisió esportiva RS d’Audi es limitava a preparar les versions més prestacionals de la gamma de la marca dels anells utilitzant motors de combustió o en alguna ocasió versions hibridades, però mai fins ara havien preparat una versió RS d’un model totalment elèctric com passa ara amb el flamant Audi RS e-tron GT, la versió més picant de l’e-tron GT que ja hem analitzat ara fa uns dies.

El nou RS e-tron GT té una potència de 598 CV que poden convertir-se en 646 CV en activar el mode boost o instantani que genera un plus de potència, i que el converteix en el cotxe més potent mai fabricat pels d’Ingolstadt, superant per poc els 620 CV que presentava l’Audi R8 i el seu potent motor gasolina V10.

Audi RS e-tron GT
Audi RS e-tron GT

Tot i que manté les mateixes modes que l’e-tron GT -és a dir, 4,99 metres de llarg, 1,96 d’ample i 1,41 d’alt- aquesta versió RS manté un coeficient aerodinàmic de 0,24 gràcies a diversos elements aerodinàmics retràctils com ara l’aleró, els espòliers davanters i el difusor posterior que en milloren l’aerodinàmica. Fins i tot pot disposa de llandes de 20 o 21 polzades amb dissenys aerodinàmics específics per obtenir millor rendiment aerodinàmic, i gràcies a la suspensió neumàtica adaptativa de doble triangle  pot variar l’altura de la carrosseria, com en el model de sèrie, i oferir un dinamisme i una precisió superiors sobre el paper.

Pel que fa als interiors, aquest RS e-tron GT només es diferencia del model estàndard per algunes insercions de fibra de carboni en la consola central i diversos detalls platejats, així com insercions amb el logo RS. Manté la mateixa càrrega d'infoentreteniment que el model del qual deriva (Audi Digital Cockpit, connexió LTE Advanced, informació estat trànsit i meteoroglogia a temps real, control per veu i un gran arsenal de seguretat), per bé que opcionalment pot equipar uns seients de tall esportiu tipus bucket amb 18 posicions d’ajustament.

Interior Audi RS e-tron GT
Interior Audi RS e-tron GT

La raó de ser d’aquest RS e-tron GT es troba en la seva mecànica elèctrica, amb dos motors –un sobre cada eix- que proporcionen tracció integral quattro i ofereixen 598 CV de potència i 830 Nm de parell amb una punta o boost de 646 CV que dura alguns segons. La clau de volta d’aquest RS es troba en el seu motor posterior, que arriba als 456 CV, mentre que el davanter ofereix els mateixos 238 CV que el model de sèrie. Aquesta disposició mecànica ja és tota una declaració d’intencions, ja que suposa més dinamisme i potència sobre l’eix posterior, permetent una conducció més esportiva i unes sensacions més pures al volant.

Gràcies a tota aquesta potència el nou RS e-tron GT accelera de 0 a 100 en 3,3 segons i arriba a una velocitat màxima limitada electrònicamentd e 250 km/h, per bé que la seva autonomia es queda limitada a 472 quilòmetres, 15 quilòmetres menys que el model original, a causa de l’extra de potència. Manté les mateixes bateries de liti de 93,4 kWh de capacitat i un sistema elèctric de 800 V, que permet càrregues de fins a 270 kW.

Mecànica Audi RS e-tron GT
Mecànica Audi RS e-tron GT

A ningú se li escapa, però, que el nou Audi RS e-tron GT és en realitat un Porsche Taycan Turbo disfressat d’Audi, ja que fa servir la mateixa plataforma i mecànica que el cotxe elèctric de Porsche, per bé que amb 27 CV i 20 Nm de parell menys que el model de Porsche. Això fa que el model esportiu elèctric d’Audi sigui més lent accelerant (0,1 segons de diferència en el 0 a 100) i amb una velocitat punta una mica inferior (250 i 260 km/h respectivament).

Amb tot, el preu de l’Audi RS e-tron GT és sensiblement més baix que el del Taycan Turbo, ja que el model d’Ingolstadt té un preu base de 143.500 euros, que tot i ser una xifra realment alta segueix 13.000 euros per sota del que demana Porsche pel seu Taycan Turbo, i tenint en compte l’escassa diferència de potència i prestacions entre un i altre model pot orientar la balança a favor del model d’Audi que, a més, presenta un disseny un punt més sofisticat que el del Porsche.

stats