Esportiu elèctric
Motor 10/02/2021

Audi e-tron GT, velocitat ecològica

L’esportiu elèctric d’Audi té 476 CV, tracció integral i un preu força elevat: 104.500 euros

4 min
Audi e-tron GT

Feia temps que esperàvem el nou esportiu elèctric d’Audi, un cotxe elèctric de 476 CV de potència i uns 487 quilòmetres teòrics d’autonomia gràcies a les seves grans bateries de 93,4 kWh de capacitat, i que ja està a la venda al nostre mercat amb un preu base de 104.500 euros.

El primer que sobta d’aquest esportiu elèctric és la seva imatge esportiva i elegant, que manté la fisonomia característica dels vehicles de tall cupè d’Ingolstadt i que, tot i les seves dimensions (fa 4,99 metres de llarg i 1,96 d’ample), manté un disseny proporcionat, sense caure en detalls recarregats o barrocs, amb un predomini de les línies senzilles i ben definides que aporten caràcter al vehicle.

Audi e-tron GT
Audi e-tron GT
Audi e-tron GT

Amb tot, el disseny respon a les necessitats funcionals del vehicle, ja que el nou e-tron GT presenta un coeficient aerodinàmic força baix, de només 0.24, cosa que li permet millorar l’autonomia al reduir la fricció amb l’aire i el desgast energètic per avançar, i també incorpora un aleró posterior que s’activa automàticament per millorar l’efecte aerodinàmic del conjunt.

Els interiors del nou e-tron GT volen ser la demostració de les capacitats tecnològiques d’Audi, ja que incorporen el bo i millor de la casa d’Ingolstadt. Així doncs, el seu quadre d’instruments i pantalla central són totalment digitals i personalitzables amb un software MMI navigation plus, pot crear un punt wifi per als passatgers, manté el vincle i la connectivitat a temps real amb Google Earth, alhora que també disposa d’un sistema opcional de head-up display que es projecta sobre el parabrisa i incorpora un sistema de reconeixement d’ordres de veu compatible amb Amazon Alexa.

Interiors Audi e-tron
Interiors Audi e-tron

Per si amb tot no n'hi hagués prou, el nou esportiu elèctric d’Audi també presenta un important equipament de seguretat de sèrie, que inclou el sistema d’advertència de col·lisió frontal amb frenada automàtica, control de creuer, avisador de canvi de carril i el sistema Audi pre sense, que tensa els cinturons de seguretat en cas de detectar un accident. Opcionalment també disposa d’un sistema de visió nocturna, càmeres amb visió zenital de 360 graus, sistema d’aparcament automàtic i fins i tot un sistema de so personalitzable per avisar els vianants i ciclistes de la nostra presència.

Un altre dels punts clau del disseny d’aquest nou e-tron GT ha sigut la necessitat d’encabir detalls importants per millorar el dinamisme del conjunt, com ara una nova suspensió neumàtica de doble forquilla, heretada dels vehicles de competició de la marca alemanya, i que permet elevar o reduir l’altura del vehicle en més de quatre centímetres respecte a la posició estàndard, ja que pot pujar fins a dos centímetres o baixar-ne 2,2. Opcionalment també pot disposar de frens carbonoceràmics per millorar l’efectivitat del vehicle en les frenades i maximitzar l’energia regenerada pel moviment cinètic del cotxe.

Una base coneguda

Aquest elèctric esportiu d’Audi aprofita la base mecànica, modular i tecnològica del Porsche Taycan, per bé que situant-lo un esglaó per sota d’aquest en prestacions i preu (per bé que també existirà una versió RS que analitzarem de manera independent). Resumint, l’e-tron GT presenta uns 476 CV de potència gràcies als seus dos motors elèctrics, situats sobre cada eix, per oferir un sistema de tracció integral quattro.

Detall mecànica Audi e-tron
Detall mecànica Audi e-tron
Detall mecànica Audi e-tron

El motor davanter té una potència de 238 CV i el posterior de 435 CV, i treballant de manera conjunta excepcionalment poden oferir un boost o potència immmediata durant dos segons de fins a 530 CV, més que suficients per avançar o incorporar-nos amb seguretat a la carretera, i un parell de 630 Nm, que s’eleva fins els 640 Nm en cas de fer servir el model boost.

Gràcies a tota aquesta potència, i a un repartiment de pes pràcticament perfecte entre els dos eixos (50:50), l’e-tron GT accelera de 0 a 100 en 4,1 segons i assoleix una velocitat punta limitada electrònicament de 245 km/h, per bé que influirà decisivament en l’autonomia de la bateria.

Audi e-tron
Audi e-tron

La fitxa tècnica de l’e-tron GT presenta una autonomia elèctrica de fins a 487 quilòmetres en cicles d’homologació WLTP, gràcies a les seves bateries de liti de 93,4 kWh, que estan situades a la part inferior del cotxe. Aquestes bateries admeten càrregues de fins a 270 kW gràcies al seu sistema elèctric de 800 V, per bé que el seu carregador de sèrie serà d’onze kW, opcionalment ampliable fins als 22 kW.

El nou e-tron GT ja està a la venda –prèvia reserva– als concessionaris d’Audi a un preu de 104.500 euros, que tot i ser una quantitat més que considerable i que l’allunya de la gran majoria de butxaques del país, encara és més barat que els seus rivals equivalents, com ara el Porsche Taycan o el Model S 100 D.

stats