Cotxe elèctric

Els Abarth elèctrics no acaben d’arrencar

Els Abarth 500 i Abarth 600 no arriben als objectius de vendes que Stellantis havia previst i posen en dubte l’estratègia de la filial d'alt rendiment italiana

Abarth 600
27/12/2025
3 min

Abarth sempre ha estat la filial d’altes prestacions de Fiat, que des de la primera dècada del segle XXI va viure una edat d’or gràcies a l’impuls d’un jove Luca de Meo (qui després dirigiria Seat i Renault) i a l’Abarth 500 de 2008, un model que aprofitava la base del popular Fiat 500. Aquell Abarth va assolir grans fites comercials, que van incloure models derivats de l’Abarth 500 original com ara el 500C (la versió descapotable de l’esportiu italià) i el fantàstic Abarth 595 i les versions especials Custom, Turismo o Competizione, entre d’altres. Abarth encara va aprofitar l’èxit del model per crear una versió extrema anomenada Abarth 695 amb una potència de 180 CV, frens Brembo o diversos elements de fibra de carboni.

L’any 2023 el grup Stellantis va decidir donar continuïtat a l’èxit comercial dels models d’Abarth amb un nou Abarth 500e, és a dir, una versió picant i esportiva del 500 elèctric. Aquest Abarth 500 elèctric té un preu base d’uns 35.500 euros, i disposa d’una bateria de 37,8 kWh de capacitat amb una autonomia real d’uns 200 quilòmetres en ús mixt i un motor elèctric de 155 CV que li permet accelerar de 0 a 100 en set segons, una xifra més que respectable. La gamma elèctrica d’Abarth s’ha completat aquest 2025 amb l’aparició del nou Abarth 600, un SUV o totcamí elèctric de fins a 280 CV de potència, una bateria 54 kWh amb una autonomia d’uns 300 quilòmetres i un preu base de 42.700 euros.

Un nínxol de mercat poc rellevant

Tot i els esforços del grup Stellantis en impulsar i acompanyar el posicionament elèctric i de zero emissions d’Abarth, les vendes no han arribat a satisfer les expectatives comercials del grup. Els Abarth 500e i Abarth 600 són models de nínxol, amb un públic potencial restringit, però ni tan sols els seguidors i amants de la marca han cregut en la metamorfosi elèctrica d’Abarth.

El client tradicional d’Abarth és un conductor apassionat pels cotxes, en especial pels de combustió amb canvis manual i tubs d’escapament sorollosos, que valoraven de manera central les possibilitats de millora i personalització del model amb motor de combustió, que, convé recordar-ho, era uns 10.000 euros més barat que el model elèctric d’accés. El nou posicionament de la marca i els preus de venda dels seus productes fan que aquest perdi atractiu en el seu mercat natural i que tampoc arribi a seduir els compradors de models de la competència com Mini, Audi o BMW, entre d’altres.

Si bé és cert que les vendes de cotxes elèctrics van prenent força al Vell Continent, és pertinent destacar que el gruix dels models elèctrics més venuts són vehicles més polivalents, més grans, amb millors autonomies i temps de recàrrega que no pas els dos models d’Abarth.

Cap a un futur incert

Des de Torí, bressol de Fiat i d’Abarth, ja fa temps que s’apunta la possibilitat del retorn d’un Abarth 500 amb motor de combustió i tecnologia híbrida. Es fa aprofitant la base del nou Fiat 500, que fa marxa enrere i recupera el motor de combustió i que, detall molt important, es tornarà a fabricar a la històrica planta de Mirafiori, en un gest del grup Stellantis cap a l’administració italiana i els sindicats locals, molt enfadats per la decisió de fabricar la versió elèctrica del 500 a la planta de Tychy, a Polònia. El Fiat 500 híbrid fa servir un motor gasolina 1.0 FireFly de tres cilindres associat a un propulsor elèctric de 48 V i un canvi manual de sis relacions. I diversos mitjans apunten la possibilitat de crear una versió Abarth amb una potència una mica superior i una posada a punt específica que permeti oferir un preu assequible al gran públic i un encaix adequat a les noves restriccions d’emissions de la Unió Europea.

L’altre gran projecte associat a Abarth és el d’una versió esportiva del nou Grande Panda, també en format elèctric de zero emissions, per fer front a l’èxit del nou Renault 5, el flamant Renault 4 i les noves versions d’Alpine. El Fiat Grande Panda és un elèctric assequible amb motor de 113 CV, però Stellantis té força avançada una evolució Abarth que aprofiti els diferencials Torsen i els motors de 280 CV que ja fa servir amb el nou Lancia Ypsilon HF o el ja esmentat Abarth 600. A diferència d’aquests, el possible Abarth Grande Panda haurà de ser un model amb un preu més competitiu (amb versions d’accés per sota dels 29.000 euros) i una estètica diferenciada que li permeti guanyar-se un lloc en les preferències dels clients tradicionals de la marca.

stats