Esportius elèctrics
Ara Motor

Lotus vol fabricar un hipercotxe elèctric de 1.000 CV i 2,2 milions d’euros

Conegut en clau interna com a projecte Omega, l’hiperesportiu de Lotus és el primer gran projecte de Geely, el nou propietari xinès

Lotus Evora 400 / ARA Zoom

Lotus vol crear el cotxe més radical, més ràpid i més esportiu dels seus setanta anys d’història i, a més, ho vol fer creant un vehicle totalment elèctric. El projecte Omega que avui treu a la llum la revista britànica Autocar pretén crear un hipercotxe elèctric el 2020, a un preu que no serà inferior als dos milions de lliures, uns 2,2 milions d’euros al canvi actual.

Aquest és el primer gran projecte impulsat pel fabricant xinès Geely, nou propietari de Lotus, i vol posicionar Lotus en la lluita per convertir-se en el millor cotxe del món de la història. Per fer-ho, haurà de superar els 1.000 CV de potència dels McLaren P1, Ferrari LaFerrari i Porsche 918 Spyder, els millors hipercotxes del moment.

La marca britànica rebrà ajuda mecànica i tecnològica de la resta de marques sota el control de Geely, com la sueca Volvo i la seva filial d’alt rendiment Polestar o la flamant marca Lynk&Co. En aquest pla Lotus té la missió de crear una plataforma i un xassís molt lleugers per encabir-hi un, dos o quatre motors elèctrics i les bateries.

El prototip elèctric de Lotus tindrà tracció integral a les quatre rodes, una potència d’uns 1.000 CV i una autonomia de 300 quilòmetres, i seguirà la filosofia tradicional de la marca fundada per Colin Chapman, buscar la màxima lleugeresa per obtenir les millors prestacions.

Els plans de Geely amb Lotus no acaben aquí, ja que els xinesos estan preparant una nova generació de vehicles (actualment Lotus disposa dels Elise, Exige i Evora) que posicioni la marca al capdavant dels fabricants esportius. Lotus no s'escapa de la febre SUV, i també fabricarà un totcamí o SUV que anunciarà el 2019 o el 2020.

Lotus encara té un gran potencial de creixement, i els xinesos han començat a edificar un museu de la marca i un nou centre de planificació a les instal·lacions de l’antic aeròdrom de Hetel, no gaire lluny de Norwich (Anglaterra), amb l’objectiu de crear encara més cultura de marca.

Geely ha assegurat que la marca no marxarà del Regne Unit, però les derivades del Brexit i les limitacions de les instal·lacions a Hetel podrien obligar la marca britànica a fabricar elements dels seus vehicles a les fàbriques de Volvo a Suècia o els Estats Units.