COTXES ELÈCTRICS
ARA MOTOR

Hyundai presenta la seva nova plataforma per a cotxes elèctrics

La nova E-GMP permetrà bastir vehicles elèctrics amb més de 500 quilòmetres d’autonomia

Hyundai presenta la seva nova plataforma per a cotxes elèctrics / HYUNDAI Zoom

Hyundai ha presentat la seva nova plataforma E-GMP, la base sobre la qual vol construir tots els models elèctrics del futur de consorci coreà Kia-Hyundai, que serà l’equivalent asiàtic de la plataforma MQB del grup Volkswagen.

Aquesta nova plataforma, que permetrà construir-hi vehicles de segments, mides i tipologies molt diferents, promet autonomies de més de 500 quilòmetres en cicle d’homologacions WTLP i la possibilitat de carregar les seves bateries en un 80% de la seva capacitat en només 18 minuts.

Detall funcionament dels elements plataforma E-GMP Zoom

Detall funcionament dels elements plataforma E-GMP / Hyundai

Com pràcticament totes les noves plataformes de vehicles elèctrics, aquesta E-GMP reparteix les bateries de liti entre els dos eixos del vehicle i permet la possibilitat d'utilitzar un o dos motors elèctrics, que es poden posicionar a l'eix davanter en cas de voler-ne fer servir només un o en els dos eixos per obtenir un sistema de tracció integral a les quatre rodes.

L’altra novetat de la plataforma E-GMP és que inclourà per primer cop un sistema de càrrega múltiple (que permetrà endollar els futurs cotxes elèctrics coreans en xarxes de 400 V o en els nous punts de 800 V), enfocat a la nova generació de carregadors ràpids com els Ionity, amb potències de càrrega de fins a 350 kW. A més, també oferirà un punt de càrrega bidireccional, és a dir, que mitjançant el mateix punt podrem extreure energia elèctrica de les bateries del cotxe per alimentar aparells elèctrics externs.

Plataforma Hyundai E-GMP Zoom

Plataforma Hyundai E-GMP / Hyundai

El primer model del grup coreà a utilitzar aquesta nova plataforma serà el Ioniq 5, que es presentarà oficialment el 2021 (data pendent), i també servirà per construir un esportiu elèctric que Hyundai està desenvolupant de la mà dels especialistes croats de Rimac i que podrà accelerar de 0 a 100 en 3,5 segons i arribar a una velocitat punta de 260 km/h.

Amb aquesta nova plataforma els coreans de Kia-Hyundai es volen consolidar entre els deu grans fabricants automobilístics del planeta, i respondre al repte de l’electrificació de la seva gamma, que fins ara encapçalaven els Kia Niro (disponible en versions híbrides, híbrides endollables i totalment elèctriques, tal com vam poder provar ara fa uns mesos) o el Hyundai Ioniq, que repeteix l’oferta mecànica del Niro.