BMW
Ferran Vital

BMW renova el seu logo en plena digitalització i electrificació de la marca

Els bavaresos canvien el disseny del seu escut per fer-lo més fresc i minimalista i prescindeix per primer cop en la seva història del color negre que sempre havia caracteritzat el seu escut

BMW renova el seu logo en plena digitalització i electrificació de la marca / BMW Zoom

Seguint l’exemple d’alguns dels seus rivals com Alfa Romeo o Volkswagen, la marca bavaresa BMW ha presentat el nou disseny del seu logo coincidint amb el llançament i la presentació internacional del prototip de l’i4, la berlina esportiva i elèctrica dels de Munic que vol plantar cara a Tesla.

El nou logo de BMW prescindeix del marc negre que envolta els colors blanc-i-blaus de la bandera de Baviera i es limita a deixar un espai transparent, fet que –segons el vicepresident de la marca, Jens Thiemer– “aporta obertura i claredat” sense haver de renunciar al disseny tradicional que ha caracteritzat BMW els últims anys.

BMW i4 logo Zoom

BMW i4 logo / BMW

De moment el nou escut només es farà servir en comunicació, premsa i publicitat, tot i que el nou logo s’anirà implementant progressivament en els nous cotxes i motos de la marca, començant pel nou i4 i estenent-se en les divisions de motocicletes i cotxes amb motor de combustió.

Evolució escut BMW Zoom

Evolució escut BMW

Val la pena destacar que és el primer cop en 103 anys que BMW prescindeix del color negre per envoltar els colors de la bandera bavaresa, un senyal intencionat d’una nova identitat digital i moderna, amb un llenguatge estètic més fresc i minimalista, que manté inalterable l’essència del disseny tradicional dels BMW.