Surt a subhasta un BMW 3.0 CSL, el Batmobile del 1975
Els experts de Sotheby’s apunten que el valor d’aquesta unitat, predecessora dels actuals M, superarà els 300.000 euros
La setmana vinent la casa de subhastes Sotheby’s posarà a la venda una de les escasses unitats del BMW 3.0 CSL, Batmobile, que la divisió BMW Motorsport va fabricar entre 1973 i 1975. De fet, va ser el primer esportiu de la divisió M de la història –predecessor immediat dels actuals M2, M3, M4 i M5– i del qual només va fabricar 167 unitats dividides en dues sèries o models. La primera sèrie, corresponent al motor 3.0 de sis cilindres en línia, només es podia adquirir en color blanc o platejat, i BMW en va fabricar 110 unitats. La segona sèrie, limitada a 57 unitats més, disposava d’un motor 3.2 i es podia adquirir amb el color que el client escollia.
El BMW 3.0 CSL va ser un model especial que va inaugurar la divisió esportiva Motorsport, pensat per homologar els turismes de competició que havien de córrer als campionats de turismes alemanys i europeus de la seva època, així com en les competicions de la categoria 5 de la FIA o l’IMSA dels Estats Units. Aquesta preparació específica constava d’una alçada lliure rebaixada, un paquet aerodinàmic específic i més elements pensats per millorar el rendiment del cotxe en circuit sense perdre la possibilitat d’homologar-lo per circular pel carrer.
La unitat que Sotheby’s subhastarà correspon a la segona sèrie i està numerada com la unitat 49 que va sortir de les instal·lacions de BMW. Aquest model és de color taiga metallic i té un interior de cuir negre. Té unes llandes especials –no les originals– d’Alpina i altres elements com ara seients esportius, direcció assistida, finestres elèctriques posteriors, portes i capó d’alumini, un maleter d’acer i el famós i icònic paquet aerodinàmic que el fa mereixedor del sobrenom Batmobile.
Els experts de Sotheby's creuen que el valor de venda final d'aquesta unitat en concret superarà de llarg els 300.000 euros, una xifra realment elevada que s'explica per les poques unitats en bon estat disponibles a tot el món i la mateixa història del cotxe, predecessor dels actuals models M de la marca bavaresa i amb un gran historial en la competició.