Cotxes clàssics
Motor  /  Història 03/08/2021

Seat Toledo Podium, edició olímpica limitada

Recuperem la història del Seat Toledo Podium, una edició limitada i exclusiva que Seat va fabricar expressament per als esportistes espanyols que van obtenir una medalla durant els Jocs Olímpics de Barcelona 92

2 min
Seat Toledo Podium

Seat va ser un dels patrocinadors dels Jocs Olímpics de Barcelona 1992, tal com vam descobrir quan vam conèixer la història del Seat Toledo Eléctrico Olímpico , que va ser el primer cotxe elèctric de zero emissions de la història de la marca catalana. Amb tot, aquell primer cotxe elèctric no va ser l’únic vehicle commemoratiu dels Jocs Olímpics de Barcelona 92, ja que Seat també va preparar algunes edicions especials de l’Ibiza, i també una edició limitada exclusiva de tan sols 23 unitats que entregaria als medallistes olímpics de la delegació espanyola.

El Seat Toledo Podium va ser anomenat el cotxe dels campions, i volia premiar l’esforç dels 22 medallistes espanyols que van rebre una unitat exclusiva, desenvolupada expressament pels enginyers de la marca del Baix Llobregat, mentre que la marca en va fabricar una unitat més per conservar-la en el seu museu.

El Toledo Podium ha sigut un dels Seat més exclusius de tota la història, i actualment només es conserven la unitat que Seat té a la seva nau A-122 de la Zona Franca de Barcelona (el museu de Seat, on té la seva col·lecció de vehicles històrics) i dues unitats més, una de les quals pertany a la col·lecció privada Seat en Rodaje .

Mecànicament el Toledo Podium era en realitat una evolució del ja existent Toledo GT, amb motor gasolina 2.0 de quatre cilindres i que entregava 120 CV de potència, associat a un canvi manual de cinc relacions i una plataforma de tracció davantera, que li permetien assolir una velocitat punta de 195 km/h i accelerar de 0 a 100 en 10,8 segons.

Detalls interiors amb entapissats de cuir i insercions de fusta

On sí que canviava aquest model era en els seus detalls estètics i de confort, ja que el Toledo Podium va ser el primer model de la marca a tenir una antena de ràdio en la part posterior del cotxe, i disposava de diverses inscripcions a les taloneres i al para-xocs posterior. Totes les unitats fabricades eren del mateix color gris, i feien servir llandes de 15 polzades.

Però el gran salt endavant del model era en el seu interior, ja que disposava d’un telèfon integrat al reposabraços central heretat de l’Audi 100, seients entapissats de cuir marró també provinents d’Audi, diverses insercions de fusta en el volant, embellidor de les portes i consola central, i fins i tot un fax integrat al maleter. Desgraciadament només es conserven dues unitats del Toledo Podium en bones condicions, les esmentades de la col·lecció pròpia de Seat a la nau A-122 i la restaurada pels seguidors de Seat en Rodaje.

stats