Jaguar C-Type, o com ressuscitar un clàssic 70 anys després
La marca britànica anuncia una sèrie limitada de vuit unitats fabricades amb els mateixos materials i mecàniques que el model original del 1951
El Jaguar C-Type és un dels grans mites de la marca de Coventry, que en va fabricar 53 unitats entre els anys 1951 i 1953 i amb el qual va obtenir grans èxits esportius, com ara la victòria a les 24 Hores de Le Mans justament dels anys 1951 i 1953, o el GP de Reims del 1952, en què es va convertir en el primer cotxe de curses de la història que feia servir frens de disc.
Ara el departament de cotxes clàssics i històrics Jaguar Classic Works ha decidit recuperar el mític C-Type i tornar-lo a fabricar de manera artesanal seguint els plans del model original i amb l'ajuda d'escàners. Aquesta nova versió del C-Type, del qual es fabricaran només vuit unitats, mantindrà el motor gasolina 3.4 de sis cilindres en línia, que ofereix 220 CV de potència associat a un carburador triple Weber 40DCO3.
Els clients que vulguin comprar un C-Type –amb un preu encara per determinar, però que segur que no serà gaire econòmic– podran escollir entre 12 colors de carrosseria, tot i que el mític British Racing Green serà el color estàndard. El nivell de detallisme i de rèplica del model original és màxim, i tan sols es diferencia perquè els nous C-Type faran servir frens de disc i no pas de tambor, com el model original del 1951. Entre altres coses, a Jaguar consideren que es poden permetre el canvi perquè aquest C-Type va ser el primer que va guanyar una cursa amb frens de disc (l'esmentat GP de Reims) i perquè aquests frens ofereixen més potència de frenada i seguretat.
Aquesta edició limitada no podrà ser homologada per circular en trànsit obert perquè de cap manera pot assolir les noves normes d’emissions i, per tant, el seu ús quedarà restringit a esdeveniments d’exhibició i a curses històriques. En aquest sentit, convé destacar també que els clients que ho desitgin també podran escollir diverses opcions de personalització, a banda del color de la carrosseria, com ara detalls de competició, una protecció en cas d’accident i contra les voltes de campana, així com un sistema de retenció específic aprovat per la FIA.