Cotxes clàssics
Motor 01/02/2021

Jaguar C-Type, o com ressuscitar un clàssic 70 anys després

La marca britànica anuncia una sèrie limitada de vuit unitats fabricades amb els mateixos materials i mecàniques que el model original del 1951

2 min
Jaguar C-Type

El Jaguar C-Type és un dels grans mites de la marca de Coventry, que en va fabricar 53 unitats entre els anys 1951 i 1953 i amb el qual va obtenir grans èxits esportius, com ara la victòria a les 24 Hores de Le Mans justament dels anys 1951 i 1953, o el GP de Reims del 1952, en què es va convertir en el primer cotxe de curses de la història que feia servir frens de disc.

Ara el departament de cotxes clàssics i històrics Jaguar Classic Works ha decidit recuperar el mític C-Type i tornar-lo a fabricar de manera artesanal seguint els plans del model original i amb l'ajuda d'escàners. Aquesta nova versió del C-Type, del qual es fabricaran només vuit unitats, mantindrà el motor gasolina 3.4 de sis cilindres en línia, que ofereix 220 CV de potència associat a un carburador triple Weber 40DCO3.

Jaguar C-Type

Els clients que vulguin comprar un C-Type –amb un preu encara per determinar, però que segur que no serà gaire econòmic– podran escollir entre 12 colors de carrosseria, tot i que el mític British Racing Green serà el color estàndard. El nivell de detallisme i de rèplica del model original és màxim, i tan sols es diferencia perquè els nous C-Type faran servir frens de disc i no pas de tambor, com el model original del 1951. Entre altres coses, a Jaguar consideren que es poden permetre el canvi perquè aquest C-Type va ser el primer que va guanyar una cursa amb frens de disc (l'esmentat GP de Reims) i perquè aquests frens ofereixen més potència de frenada i seguretat.

Jaguar C-Type

Aquesta edició limitada no podrà ser homologada per circular en trànsit obert perquè de cap manera pot assolir les noves normes d’emissions i, per tant, el seu ús quedarà restringit a esdeveniments d’exhibició i a curses històriques. En aquest sentit, convé destacar també que els clients que ho desitgin també podran escollir diverses opcions de personalització, a banda del color de la carrosseria, com ara detalls de competició, una protecció en cas d’accident i contra les voltes de campana, així com un sistema de retenció específic aprovat per la FIA.

stats