ELS COTXES DE LA NOSTRA VIDA

Volkswagen Golf: el ‘bestseller’ europeu

D'aquest cotxe, que va néixer el 1974, s’han venut més de 34 milions d’unitats. És un dels models més icònics de l’automoció i, òbviament, de la marca alemanya

Volkswagen Golf: el ‘bestseller’ europeu Zoom

Cada 40 segons ha sortit un Golf de les diferents cadenes de muntatge de Volkswagen a tot el món en les últimes quatre dècades. Des que aquest cotxe va néixer el 1974, ja s’han venut més de 34 milions d’unitats d’un dels models més icònics de l’automoció i, òbviament, de la marca alemanya.

Encara que per a molts analistes el Golf és el primer vehicle compacte de la història, l’Alfa Romeo Alfasud ja va dibuixar aquest concepte que defineix el segment C del mercat tres anys abans de la presentació del protagonista d’avui.

La conclusió de la primera crisi del petroli va empènyer Volkswagen a treure un cotxe radicalment diferent del Beetle, però amb la idea de continuar sent “el cotxe del poble”. Si l’Escarbat duia el motor i la transmissió al darrere, el Golf apostava pel contrari: tot al davant.

Tot i ser un producte típicament alemany, el dissenyador de la primera de les set generacions que fins ara hi ha hagut del Golf va ser Giorgetto Giugiaro. Durant tot aquest temps s’han fet infinitat de versions d’un cotxe que ha admès motoritzacions i transmissions diferents; la més nova, esclar, l’elèctrica, que conviu amb les opcions de gasolina, dièsel, gas i híbrida.

El Golf més potent fins ara ha sigut una unitat especial, la GTI W12, que donava 650 cavalls!, i que no es va comercialitzar mai. I la més cara (190.000 euros), un Golf V subhastat el 2005 que havia estat propietat de Benet XVI. La cancellera alemanya, Angela Merkel, en va tenir també un, de la segona generació.

De totes les versions, la GTI ha sigut probablement la més popular.