Motor WEC

La FIA crearà una nova categoria de competició reservada als hipercotxes

La nova competició, inserida dins el Campionat Mundial de Resistència (WEC), arrencarà el 2020

La FIA crearà una nova categoria de competició reservada als hipercotxes
Ferran Vital
08/06/2018
1 min

Els fabricants d'esportius d'alt rendiment –popularment anomenats 'hypercars'– estan d'enhorabona. La FIA ha donat llum verda a iniciar una nova competició reservada a aquests hipercotxes en el marc del Campionat Mundial de Resistència (WEC) a partir de l'any 2020.

Aquesta nova categoria seguirà el calendari de competició del WEC (que inclou les mítiques 24 Hores de Le Mans) i serà especialment atractiva per les marques, alliberades de les restriccions de potència i pes i la difícil normativa tecnològica dels LMP1. De fet, els darrers anys Audi o Porsche han abandonat el WEC a causa dels elevats costos de desenvolupament dels monoplaces de competició.

La nova normativa permetrà una llibertat gairebé absoluta als fabricants que utilitzin un 'hypercar' de base, amb un límit pressupostari un 75% inferior al dels actuals LMP1. Aquestes especificacions podrien fer que cotxes de somni com el Ferrari LaFerrari, el Mercedes-AMG Project One, els McLaren Senna i P1, el Porsche 918 Spyder, el Koenigsegg One:1, el Bugatti Chiron, el Pagani Huayra, el Lamborghini Centenario o l'Aston Martin Valkrie es vegin les cares sobre l'asfalt.

Què són els hipercotxes?

Els hipercotxes són cotxes esportius d'alt rendiment, fabricats artesanalment, amb potències que arriben (i en molts casos superen) els 1.000 CV i preus situats al voltant del milió d'euros. Desgraciadament aquests cotxes es converteixen en objectes de col·lecció i gairebé mai no mostren tot el seu potencial sobre l'asfalt.

stats