Ral·li Costa Brava
David Rovira

'Lucky', el més fort al Costa Brava

El tàndem format per Luigi Battistolli, 'Lucky', i Fabrizia Pons (Lancia Delta) s'ha emportat una treballada victòria -marcada per les inclemències meteorològiques- en la 65a edició del Ral·li Costa Brava, puntuable per al campionat europeu de velocitat per a vehicles històrics

'Lucky', el més fort al Costa Brava / RALLYCLASSICS Zoom

La present edició del Costa Brava havia aixecat molta expectació les setmanes anteriors al ral·li per la nodrida inscripció de la qual feia gala la organització. Grans noms, i referents, com el francès François Delecour, el retorn del local Dani Solà a la competició o el nou apartat Legend justificaven amb escreix la gran volada que la prova havia adquirit. I, després de palpar-ho de primera mà, no ha decebut.

El Costa Brava s'inicià el capvespre de divendres amb un menú compost pels habituals Cladells, Osor i Els Àngels, un itinerari habitual de la prova gironina que en aquesta ocasió es va veure alterat per l'accident del vehicle 0 al tram d'Osor. L'accident va provocar la neutralització del tram que, tot sigui dit de pas, va beneficiar bona part de la caravana del ral·li. I és que a aquelles altures l'aiguat que queia al primer tram i la boira, espessa com poques, que afectava el segon i el tercer estaven causant estralls a la classificació. Amb tot, les estrelles de la prova, Delecour-Savignoni, la lideraven, tot i que superaven per un estret marge els seus homòlegs Lucky-Pons, que, a la vegada, imposaven la tracció total al Lancia Stratos d'Erik Comas i Yannick Roche. Els italians, però, van salvar un 'match ball' divendres. El seu Delta es quedà sense turbo en els primers compassos sobre Cladells i només la seva entrega i les condicions meteorològiques pogueren mitigar el que hauria estat una pèrdua segura de posicions.

La pluja de divendres va provocar l'accident d'un cotxe de seguretat a Osor i va "salvar" molts cotxes d'una etapa nocturna dantesca entre boira i pluja torrencial

Dissabte la prova encarava la seva fase decisiva amb una llarga jornada que transitava novament per Cladells i Osor i incloïa en el programa tres passos per Collsaplana. Fou durant el primer bucle que Lucky imposà un elevat ritme al qual no pogué contestar Delecour. Poc a poc l'italià retallà les diferències i en el sisè tram assaltà el liderat, un primer lloc que ja no abandonà i que va vestir marcant lluïts registres en un frec a frec preciós amb Erik Comas. El francès, pilot de Fórmula 1 a la primera meitat de la dècada dels 90, era un autèntic tiralínies sobre l'asfalt i compensava en part l'handicap de la tracció posterior en condicions humides. Si bé les posicions de podi semblaven definides encara li mancava un últim cop de teatre a la prova.

Delecour intentà un últim assalt en l'últim bucle i marcà el millor registre en el darrer pas per Osor, però la distància amb Lucky no es reduí. Amb tot el peix venut i just abans d'afrontar l'últim tram de la cita catalana, el Lancia Delta del francès deia prou i trencava la caixa de canvis. Erik Comas passava a ocupar la segona plaça i l'italià Lucio Da Zanche (Porsche 911 RSR) l'últim calaix del podi. Da Zanche, que corria per segona vegada el Costa Brava (5è el 2014), obtenia el premi a un ral·li intel·ligent, el just equilibri entre la velocitat i la contenció.

El Top 5 de l'apartat europeu el completaren el belga Georg Berlandy (Opel Kadett GTE) i el suec Matts Myrsell (Porsche 911), un habitual del Costa Brava.

Pel que fa als pilots locals, els millors foren el duet Francesc Gutiérrez-Alex García (BMW M3) que s'emportaren l'apartat espanyol i català, per davant de l'anglès Darren Moon (Ford Escort MkII) en el certamen espanyol i de José Maria Martínez-Luka Larrosa (BMW M3 E30) en el català.

La pròxima cita del campionat europeu de velocitat per a vehicles històrics serà a la República Txeca, a Klatovy, per a la disputa del Vltava Rally, el 21 i 22 d'abril. El campionat estatal tindrà la següent cita al ral·li de Gibralfaro, el 29 i 30 d'abril.