Seguretat viària

Tres trucs per refredar ràpidament el cotxe durant els dies de més calor

Les altes temperatures són un factor de risc molt rellevant a l'hora de conduir

Arriba l’estiu i, amb ell, els mesos de més calor de l’any. Agafar el cotxe després d’haver-lo estacionat en un lloc exposat a la llum solar pot ser un autèntic infern per als ocupants, i amb engegar el sistema de refrigeració a màxima potència no n'hi ha prou per aclimatar l’habitacle amb una certa rapidesa.

Segons la DGT, la temperatura òptima per conduir un vehicle és entre els 22 i els 24 graus com a màxim, i circular a una temperatura superior als 35 graus té un efecte similar al de conduir amb una taxa d’alcoholèmia a la sang de 0,5 g/l. Això vol dir que la calor pot incidir de manera directa en la seguretat viària i en la probabilitat de patir accidents de trànsit.

Cargando
No hay anuncios

Tres trucs per refredar ràpidament el cotxe

Hi ha alguns mètodes per intentar que l’aire calent circuli i surti de l’habitacle del cotxe de manera ràpida i efectiva, com ara el que es coneix com a mètode japonès, una tècnica senzilla i efectiva. Només cal abaixar la finestra de la porta de l’acompanyant i obrir i tancar la porta del conductor repetides vegades, en un efecte de ventall que permet expulsar l’excés d’aire calent de l’habitacle.

Cargando
No hay anuncios

Un segon mètode, menys efectiu que el primer, consisteix en obrir i tancar la finestra del conductor unes deu vegades per obtenir el mateix efecte d’expulsió de l’aire calent de dins de l’habitacle i refrigerar el seu interior.

Un tercer mètode que permetrà refrigerar el vehicle un cop en marxa és engegar l’aire condicionat a poca intensitat els primers metres i circular amb totes les finestres abaixades. Un cop guanyem velocitat i potència podrem apujar les finestres i programar més potència a l’aparell de climatització. Per acabar, és recomanable apuntar o dirigir les sortides de l’aire condicionat cap al sostre del cotxe, ja que l’aire calent pesa menys que el fred i d'aquesta manera podrà refrigerar el cotxe de manera més efectiva. Quan el vehicle ja estigui fred podrem activar el sistema de recirculació de l’aire condicionat i minimitzar l'esforç de refrigerar l’aire procedent de l’exterior incidint en l'estalvi de carburant.

Cargando
No hay anuncios

Més enllà d’aquests tres mètodes, cal recordar que és del tot convenient remullar la carrosseria del vehicle amb aigua fresca abans d’agafar-lo, intentar aparcar a l’ombra el màxim d’hores i fer ús de fundes per al volant i per a les cadiretes infantils i no oblidar-se de col·locar els para-sols en els parabrises davanter i posterior.