Conducció autònoma
Seguretat22/02/2023

Tesla haurà d'actualitzar el software de més de 362.000 vehicles per un problema amb el pilot automàtic

L'organisme americà NHTSA informa d'un funcionament incorrecte de l'Autopilot de la marca americana a les interseccions

Fa uns dies es feia públic que Tesla, a través de la NHTSA (l'Administració Nacional de Seguretat en el Transport per Carretera d'Estats Units) havia cridat a revisió més de 362.000 cotxes per un problema amb el sistema de conducció autònoma, el famós Autopilot. Si bé és cert que tots aquests vehicles hauran d'actualitzar el seu sistema operatiu per resoldre el problema, no caldrà que passin per cap taller ja que la marca americana podrà actualitzar el software de tots ells amb tan sols enviar una actualització a través de la xarxa.

El sistema afectat és el conegut com a Full Self-Driving (FSD) Beta, que és capaç de circular per la carretera sense que el conductor hagi de prendre el control de la direcció, l'accelerador o el fre. Amb tot, segons sembla aquest problema no ha causat cap accident com els que hem vist anteriorment, alguns d'ells amb un tràgic desenllaç.

Cargando
No hay anuncios

Un comportament insegur a les interseccions

El problema principal que ha detectat la NHTSA en la conducció autònoma de Tesla és que podria tenir un comportament erràtic i insegur a les interseccions. Així, l'organisme informa que l'Autopilot pot continuar recte en una intersecció quan es troba en un carril de gir obligatori o pot no respondre adequadament als canvis dels límits de velocitat.

Cargando
No hay anuncios

A més, la NHTSA també indica que el sistema FSD pot entrar en una intersecció controlada per un Stop sense aturar-se del tot i fins i tot girar per una intersecció amb la llum groga del semàfor encesa sense determinar si és més segur aturar-se o continuar la marxa. Tot plegat provoca, segons l'organisme, que "certes maniobres de conducció puguin infringir les lleis o costums de trànsit locals, fet que podria augmentar el risc de col·lisió si el conductor no intervé".

Cargando
No hay anuncios

El darrer responsable és el conductor

La NHTSA informa que, malgrat haver detectat aquests problemes, “el conductor és el darrer responsable del funcionament del vehicle sempre que el sistema FSD estigui activat, havent de supervisar constantment la conducció i intervenint quan calgui per mantenir un funcionament segur del vehicle”. Per la seva banda, Tesla ha confirmat que no té coneixement de cap lesió o mort relacionada amb el motiu d'aquesta investigació actual, però que proporcionarà una atcualització OTA gratuïta al llarg dels propers mesos a tots els vehicles afectats.

Cargando
No hay anuncios

I quins són aquests vehicles? Doncs els Tesla Model S, Model X, Model 3 i Model Y fabricats entre el 16 de juliol de 2017 i el 18 de gener de 2023, així com tots aquells que hagin equipat el software FSD. En total, més de 362.000 vehicles als Estats Units. Segons apunta la marca americana, els propietaris rebran una carta amb l'informació del procediment a seguir per actualitzar els seus vehicles a partir del dia 15 d'abril.