Permís conduir
Motor  /  Seguretat 14/06/2022

El nou carnet B1 permetrà conduir als joves de 16 anys

La DGT i el ministeri de l’Interior anuncien que el nou permís de conducció que permetrà conduir cotxes elèctrics lleugers als més grans de 16 anys s’implementarà en el marc del Pla Estratègic de Seguretat Viària 2030

2 min
Opel Rocks-e

Ja és una realitat: a Espanya s’implementarà un nou carnet de conduir anomenat B1 que permet que els més grans de 16 anys puguin circular al volant dels vehicles L7, la nomenclatura que la DGT i el ministeri de l’Interior fan servir per anomenar els “vehicles elèctrics amb una velocitat màxima de 90 km/h i un pes inferior als 400 quilos”.

Els cotxes anomenats L7 són una mica més barats que els cotxes elèctrics més grans, la seva potència no pot superar els 15 kW (o 20 CV convencionals, si ho preferiu) i presenten autonomies al voltant dels 150 o 200 quilòmetres, però actualment no tenen gaire presència al mercat. De fet, ja existeixen alguns models de vehicles elèctrics lleugers, com el Citroën AMI , el Renault Twizy i l’Opel Rocks-e , que fins ara no són gaire populars entre el gran públic i que tenen unes vendes pràcticament testimonials.

Amb aquesta decisió, Espanya vol homogeneïtzar la seva normativa a la d’altres països com ara França, on ja fa algun temps que els joves de més de 16 anys poden fer anar aquests vehicles elèctrics lleugers. Segons apunta el ministre Grande-Marlaska, aquesta mesura “permetrà millorar la mobilitat dels joves que viuen en àmbits rurals sense gaires opcions de transport públic”, unes declaracions que han aixecat força polseguera.

Els més crítics amb aquesta nova mesura també apunten que el sector dels conductors joves i novells és el que més accidents i de més gravetat registra, i que avançar dos anys la possibilitat de conduir no ajudarà en la lluita contra la conducció sota els efectes de l'alcohol o altres substàncies. A més, algunes associacions de ciclistes i conductors apunten que aquests vehicles lleugers també poden ser mortals en cas d’impacte o atropellament a vianants, així com per als mateixos ocupants del vehicle. A tall d’exemple només cal recordar que molts d’aquests models tenen velocitats punta de 90 km/h, una xifra ja força respectable i perillosa en cas d’impacte.

Sigui com sigui, el ministeri de l’Interior ja ha pres la decisió de tirar endavant aquest nou carnet B1, tot i que encara no ha fixat el calendari de la seva aplicació ni tampoc ha especificat el tipus de proves que hauran de superar els joves per obtenir el carnet B1.

stats