Seguretat Viària
Ara Motor

Europa vol que tots els cotxes siguin semiautònoms i disposin de caixa negra el 2022

La Unió Europea vol modificar els reglaments de seguretat comunitaris per fer que tots els cotxes disposin de més dispositius de seguretat de sèrie d'aquí tres anys

Europa vol que tots els cotxes siguin semiautònoms i disposin de caixa negra el 2022 / TESLA Zoom

La Comissió de Seguretat Viària europea vol evitar 25.000 morts i 140.000 ferits greus a les carreteres del Vell Continent els proxims 40 anys. Per això proposa que tots els turismes, furgonetes i camions que es matriculin a Europa a partir del 2022 disposin de sèrie de diversos elements de seguretat activa com ara detector de proximitat, avisador i assistent de canvi de carril, avisador de fatiga, avisador de trànsit creuat i angles morts, sensors de proximitat i sistema de frenada automàtica amb detecció d’objectes i vianants, entre d'altres.

Aquest paquet de seguretat farà que els cotxes nous venuts a Europa siguin pràcticament semiautònoms. A més, els organismes comunitaris demanen que tots els cotxes nous disposin d’una caixa negra que registri diferents dades de la conducció per analitzar-les en cas d’accident i poder dirimir responsabilitats penals, si es dona el cas.

Aquesta idea, que han de ratificar el Parlament i el Consell Europeu –que han rebut amb entusiasme contingut la iniciativa–, forma part d’un pla comunitari per posar fi a la sinistralitat a la carretera ajudant i accelerant la implementació de nous sistemes de conducció autònoma o semiautònoma amb la vista fixada en l’objectiu final de zero morts per accidents de trànsit l’any 2050 a les carreteres europees.