Seguretat
Motor Seguretat 17/12/2018

Els cotxes més segurs de 2018 segons Euro NCAP

La plataforma europea que s’encarrega de mesurar la seguretat dels vehicles al Vell Continent publica els cotxes més segurs d’aquest 2018

Ara Motor
2 min
Els cotxes més segurs de 2018 segons Euro NCAP

Un any més Euro NCAP ha publicat els cotxes més segurs de cada segment del mercat atenent als resultats de les seves proves de seguretat activa i passiva. De fet les proves Euro NCAP avaluen quatre grans ítems que podem englobar en la seguretat dels viatgers adults, viatgers infantils, el respecte i seguretat amb els vianants i els sistemes de seguretat de sèrie o ‘safety assist’.

El vehicle guanyador en el segment dels SUV grans ha estat el nou Hyundai Nexo, el primer cotxe d’hidrogen de la companyia coreana. El Nexo ha sumat un 94% de puntuació en protecció als ocupants adults, un 87% de protecció en els infants, un 67% en els vianants i els seus sistemes de seguretat de sèrie han obtingut una puntuació del 80%.

El Lexus ES, per la seva banda, ha estat el turisme familiar més puntuat gràcies a un 91% de protecció als adults, un 87% als infants, un sorprenent 90% als vianants i un equipament de seguretat de sèrie que arriba al 77%.

El Classe A ha estat el cotxe més segur de l'any segons Euro NCAP

Pel que fa a la categoria de compactes o cotxes mitjans i petits el guanyador ha estat el nou Mercedes-Benz Classe A, que suma un 96% de protecció als adults, un 91% als infants, un 92% als vianants i un 75% als sistemes de ‘safety assist’ que disposa de sèrie.

Per acabar, el cotxe ecològic (híbrid o elèctric) més segur també ha estat el Lexus ES, que fa així un doblet històric en les distincions atorgades per Euro NCAP.

Els deu cotxes més segurs de l’any segons Euro NCAP

  1. Mercedes-Benz Classe A
  2. Lexus ES
  3. Audi Q3
  4. Volvo XC40
  5. Audi A6
  6. Volvo S60
  7. Volvo V60
  8. Peugeot 508
  9. Mazda 6
  10. Hyundai Nexo

I quin cotxe no hauríem de comprar?

El pitjor classificat en les proves Euro NCAP de 2018 ha estat el Fiat Panda, amb un 45% de puntuació en protecció als viatgers adults, un pobre 16% de protecció als infants, un 47% als vianants i un irrisori 7% de puntuació als seus sistemes de seguretat, que fan que l’italià no obtingui cap estrella Euro NCAP.

stats