Robatoris cotxes
Motor 09/03/2021

Els 10 cotxes més robats a Espanya

Un estudi d’Unespa conclou quins van ser els cotxes més robats a l'Estat el 2019

2 min
El Seat Ibiza de 2004 és un dels cotxes més robats

Un estudi de la Unió Espanyola d’Entitats Asseguradores (Unespa) ha identificat els cotxes més robats a Espanya l’any 2019, després d’analitzar els més de 128.000 robatoris i furts que es van produir a l’Estat aquell any, i que inclouen el robatori total del vehicle i la seva desaparició com també la subtracció d’objectes o components del vehicle.

El cotxe que va ser objecte de més robatoris durant el 2019 va ser el Seat Ibiza, amb un 4,22% del total de robatoris arreu de l’Estat. El segueix el seu germà de gamma Seat León, que acumula un 3,61% del total, mentre que el Volkswagen Golf tanca aquest trist podi amb el 3,47% dels robatoris registrats per les companyies d’assegurances.

Els 10 cotxes més robats a Espanya

  1. Seat Ibiza 4,22%
  2. Seat León 3,61%
  3. Volkswagen Golf 3,47%
  4. Ford Focus 3,36%
  5. BMW Sèrie 2’72%
  6. Citroën Xsara 2,5%
  7. Peugeot 206 2,46%
  8. Ford Fiesta 2,03%
  9. Renault Mégane 2,02%
  10. Opel Astra 1,82%

No deixa de ser molt significatiu que els deu cotxes que més furts i robatoris acumulen a Espanya siguin cotxes que en el seu moment van ser èxits de vendes, com el Xsara, o que lideren les classificacions de vehicles més venuts cada any, com el León o el Golf, entre d'altres. I és que, de fet, el 60% dels robatoris registrats a Espanya són de vehicles d’entre 11 i 25 anys, ja que sovint aparquen al carrer i les seves peces estan molt valorades al mercat de segona mà, especialment si el fabricant ja ha deixat de produir recanvis per als models descatalogats.

En canvi, els cotxes més nous –amb menys de cinc anys d’antiguitat– només acumulen un 18% de robatoris, i els cotxes d’alta gamma tampoc són els favorits dels lladres de vehicles, ja que els seus propietaris no acostumen a buscar peces de recanvi entre particulars o plataformes socials i els seus dispositius de seguretat són millors que els dels cotxes generalistes amb més d’onze anys d’antiguitat.

Per últim, l’estudi d’Unespa també apunta quins són els punts més calents i amb major incidència de robatoris de cotxes. La ciutat espanyola que acumula més incidències percentualment és Melilla, ja que la proximitat amb el Marroc fa que sigui especialment sensible a les subtraccions de vehicles. Pel que fa a Catalunya, l’estudi apunta que Santa Coloma de Gramenet, amb un tercer lloc entre les ciutats amb més risc de robatoris a Espanya, i Badalona, que ocupa el vuitè lloc, són les dues poblacions catalanes amb més risc de patir un robatori.

stats