Proves cotxes
Motor  /  Proves 19/02/2018

Volkswagen e-Golf, el Golf de sempre també pot ser elèctric

Provem el nou e-Golf, la variant totalment elèctrica del rei dels compactes

Ferran Vital
5 min
Volkswagen e-Golf, el Golf de sempre també pot ser elèctric

Volkswagen sap que el Golf -el rei del segment dels compactes- és un dels seus millors actius, i que la mobilitat elèctrica i ecològica s’ha convertit en una necessitat de present al Vell Continent. Fruit del maridatge dels dos conceptes neix l’e-Golf, el primer Golf totalment elèctric dels de Wolfsburg.

e-Golf

Les diferències estètiques entre aquesta variant elèctrica i un Golf convencional són mínimes: a banda de les llandes orientades a un menor consum i els elements identificadors (plaques o detalls acabats en color blau), a primer cop d’ull és impossible diferenciar aquesta variant elèctrica d’un Golf normal.

Les llandes són l'únic que ens permet diferenciar la versió elèctrica a primer cop d'ull

Els interiors també són pràcticament iguals que la resta de la gamma. Tan sols destaquen els detalls com el volant de cuir amb fil blau elèctric a joc amb els llums de cortesia de l’interior, una pantalla central tàctil d’alta definició de 9’2 polzades amb control gestual, un espectacular ‘Virtual Cockpit’ de sèrie i alguns sistemes de seguretat com la frenada d’emergència, avís d’angles morts, programador de velocitat actiu o alerta de canvi de carril, entre altres.

Una mecànica ecològica i eficient

És sota la carrosseria on aquest e-Golf marca les diferències respecte les versions convencionals del compacte alemany. l’e-Golf utilitza un motor elèctric que ofereix 136 CV de potència, associat a unes bateries de liti de 35’8 kWh dipositades horitzontalment sobre el bastidor que repartiex de forma eficient el pes del vehicle.

Detall mecànica elèctrica e-Golf

La disposició de les bateries de l’e-Golf limiten algunes característiques de la carrosseria, com ara el maleter, que es conforma amb 341 litres de capacitat, uns 39 litres menys que un Golf convencional. A més l’alçada dels seients també és 1’5 centímetres més elevada que les versions de combustió.

Maleter e-Golf

El nou e-Golf disposa de tres modes de conducció diferents que podem seleccionar en qualsevol moment, anomenats ‘Normal’, ‘Eco’ i ‘Eco+’, que modifiquen la gestió del motor i els diversos aparells electrònics (com la calefacció o aire condicionat) per intentar allargar l’autonomia real del vehicle.

Detalll 'Virtual Cockpit'

Tot i que Volkswagen promet autonomies de gairebé 300 quilòmetres, en funció de les condicions atmosfèriques, de circulació o l’estil de conducció difícilment superarem els 230 o 250 quilòmetres d’autonomia reals, una xifra suficient per un ús urbà o metropolità però insuficient per afrontar trajectes mitjans o llargs.

Eficaç i silenciós

Val a dir que aquest e-Golf és un cotxe molt còmode i prou dinàmic en entorns urbans. Es sent molt més ben apamat que un Renault ZOE, per exemple, i ens sorprèn per la seva entrega immediata de parell a la menor insinuació sobre l’accelerador, ja que accelera de 0 a 80 en només 7 segons,. Al volant, les sensacions que ens aporta no són gaire diferents a les d’un Golf normal, i qualsevol conductor podria fer la transició vers aquest vehicle sense cap mena de dificultat o procés d’adaptació i aprenentatge.

Vista posterior e-Golf

Un altre dels aspectes que mai em deixa de sorprendre quan soc al volant d’un cote elèctric és la total absència de soroll provinent del motor. Aquesta realitat mecànica i tecnològica pot arribar a ser un arma de doble tall, ja que si d’una banda convida a una conducció eficient i relaxada també ens pot arribar a fer superar el límit de velocitat -com ara trams urbans limitats a 50 o 60 km/h- amb relativa facilitat fins que agafem l’hàbit i el costum a gestionar la potència del cotxe.

Les places posteriors són iguals que les d'un Golf amb motor de combustió

El consum elèctric de l’e-Golf també variarà molt en funció del mode de conducció seleccionat, el perfil del recorregut, la gestió de l’accelerador o les condicions atmosfèriques. En entorns urbans mirant de ser el màxim d’estalviador possible he obtingut mitjanes de 9 o 10 kWh, però el més habitual és situar els registres en mitjanes que oscil·len entre els 17 i els 20 kWh. En funció del consum podrem estirar una mica més o menys l’autonomia total del cotxe.