Presentació internacional
Proves21/10/2017

Fins a 378 quilòmetres d'autonomia i més potència per al nou Nissan Leaf

La segona generació del compacte elèctric arribarà a principis de l'any vinent, i no es descarta una futura versió esportiva desenvolupada per Nismo

Sergio Domínguez
i Sergio Domínguez

OsloFa uns dies us explicàvem les últimes novetats pel que fa a mobilitat, bateries i infraestructura de càrrega de vehicles elèctrics de la marca Nissan, però sens dubte la presentació del seu vehicle cent per cent elèctric, el Nissan Leaf, representa el màxim exponent de tot plegat.

Durant l'esdeveniment Nissan Futures 3.0 celebrat a Oslo vam poder veure en directe i per primer cop a Europa el nou Nissan Leaf, la segona generació del vehicle elèctric més avançat i assequible del món, que a més des de l'any 2010 ha acumulat més de 277.000 unitats venudes.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta nova generació ve carregada de novetats, començant per una notable millora de l'autonomia –dels 250 quilòmetres de l'anterior generació als 378 d'aquesta– i també de la potència, que augmenta dels 109 cavalls fins als 150. Pel que fa al temps de càrrega, en una xarxa domèstica és de 16 hores a 3 kW, de 8 hores a 6 kW i de 5,5 hores amb el nou carregador de 7,5 kW.

Cargando
No hay anuncios

El disseny –semblant al del nou Nissan Micra– és força menys arriscat que el de l'anterior generació però molt probablement agradarà a una part més gran de la població. També l'interior ha abandonat les línies estridents i un pèl antiquades que acusava el seu predecessor i s'ha posat al dia, tornant a compartir molts recursos estètics amb l'urbà de la marca, el Micra.

Cargando
No hay anuncios

CADA COP MÉS A PROP DE LA CONDUCCIÓ AUTÒNOMA

Una de les principals millores del nou Leaf la trobem en la tecnologia de conducció. I és que el compacte elèctric japonès equipa el sistema ProPilot de Nissan, que fa servir la direcció, els frens i l'accelerador per ajudar el conductor en situacions de conducció per un carril únic i en trànsit a baixa velocitat. Segons la mateixa marca, permet al nou Leaf desaccelerar i parar de manera autònoma quan el trànsit es deté, i de la mateixa manera reprendre la marxa seguint el vehicle que ens precedeix quan aquest altre vehicle es torna a moure. En la mateixa línia incorpora el sistema ProPilot Park, que permet estacionar el vehicle de manera completament autònoma.

Cargando
No hay anuncios

Un altre sistema interessant és l'anomenat e-Pedal, que permet arrencar, accelerar, desaccelerar i parar modificant tan sols la pressió sobre el pedal de l'accelerador, sense haver de prémer el fre en cap moment. Evidentment en situacions de frenada d'emergència cal prémer el fre a fons, però si circulem de manera totalment controlada, els frens hidràulics i de fricció detenen el cotxe i regeneren energia de la frenada per recarregar la bateria tan sols modificant la pressió sobre el pedal de l'accelerador.

Cargando
No hay anuncios

S'ESTRENARÀ AMB LA VERSIÓ 2.ZERO, LIMITADA I TOTALMENT EQUIPADA

La marca ha anunciat que ja accepta encàrrecs del que serà la versió inicial de la segona generació en el mercat europeu, anomenada Leaf 2.Zero. A un preu de 34.360 euros, incorporarà el màxim equipament disponible i es preveu que les primeres unitats s'entreguin a principis del 2018. Però no és l'única novetat pel que fa al model, ja que al Saló de Tòquio es presentarà oficialment la versió Nismo del compacte, amb unes prestacions encara no especificades però un toc "picant" en el que serà el primer elèctric de la divisió esportiva Nismo.