Motor Cotxe elèctric

Xiaomi contracta enginyers de BMW per al seu centre d’investigació europeu de mobilitat elèctrica

La marca xinesa obrirà un centre d’investigació avançat sobre cotxes elèctrics a Múnic que vol aprofitar el coneixement europeu en la indústria automobilística

Xiaomi MS11
16/05/2025
2 min

Després de deixar mig món bocabadat amb la presentació del nou SU7 Ultra, Xiaomi continua avançant en el seu full de ruta amb l'objectiu de convertir-se en el nou referent mundial de mobilitat elèctrica. Els xinesos volen aterrar a Europa per la porta gran amb la construcció d’un innovador centre d’investigació i desenvolupament de cotxes elèctrics a la ciutat de Múnic, la capital automobilística d'Alemanya, i que hauria d’entrar en funcionament al llarg de l’any 2027.

Després d’haver tancat diversos acords amb empreses de transport marítim per garantir l'abastiment dels seus productes a Europa i als Estats Units, Xiaomi està preparant el desembarcament dels seus models a Europa. Amb tot, els directors executius de la marca xinesa saben que les seves solucions tècniques i d’enginyeria encara no estan al nivell de les europees, i per això han decidit construir un centre propi a la capital bavaresa que els permeti adquirir els coneixements i experteses necessàries per consolidar Xiaomi com un dels cinc principals fabricants de cotxes elèctrics abans de 2030.

Amb l’objectiu de proveir adequadament aquest nou centre d’investigació i desenvolupament de cotxes elèctrics, Xiaomi està contractant experts, executius i enginyers de les grans marques aspiracionals alemanyes, en especial BMW, que té la seu a la mateixa ciutat de Múnic. De moment uns cinc alts executius ja han estat contractats per Xiaomi, dirigits per Rudolf Dittrich, que ha abandonat BMW després de més de quinze anys a la companyia bavaresa, i l'acompanyarà Dusan Sarac, que també va ser un alt executiu –el gerent– de la marca de Múnic.

El nou centre europeu de Xiaomi ha de ser l’eina que permeti millorar les prestacions dinàmiques, l’esportivitat i la posada a punt dels vehicles de la marca i que ha de fer evolucionar el bestial SU7 Ultra i els seus 1.548 CV de potència. I és que els compradors europeus i nord-americans de vehicles prestacionals i aspiracionals valoren la posada a punt, el dinamisme i les sensacions esportives al volant, un aspecte en què les marques xineses no poden competir (encara) amb els grans fabricants europeus. Per això ara aposten per sumar al seu projecte el know-how aportat pels experts europeus amb un nou centre de recerca al cor d'Europa.

stats