El Xiaomi SU7 ja té preu a la Xina, i és més barat que el Tesla Model 3
La marca asiàtica ha registrat prop de 90.000 comandes del seu primer vehicle en tan sols 24 hores
Quan Xiaomi va presentar l'SU7 va quedar clar només de veure les imatges que es tractava d'un vehicle molt prometedor. El seu disseny inspirat en el dels models més exitosos de Tesla i Porsche i el seu interior tecnològic feien presagiar que l'èxit seria rotund si les prestacions eren bones i el preu competitiu. Doncs bé, de les prestacions no en queda cap dubte si tenim en compte que l'autonomia del model d'accés és de fins a 700 quilòmetres (com a mínim segons l'homologació, tot i que després la xifra real sigui inferior), però de mica en mica anem coneixent més detalls sobre el seu preu. I pot ser una veritable revolució.
De moment el Xiaomi SU7 només s'ha posat a la venda a la Xina, però la marca ha establert unes tarifes tan competitives que ha registrat prop de 90.000 reserves en tan sols 24 hores. De fet, segons informa el portal CarNewsChina, Xiaomi ha anunciat que quatre minuts després del seu llançament oficial s'havien registrat 10.000 comandes, que es van convertir en 20.000 al cap de set minuts. Un èxit sense precedents que té un motiu evident: el seu preu.
El Xiaomi SU7 és clarament més barat que el Tesla Model 3
Malgrat que els preus que coneixem del Xiaomi SU7 només siguin els del mercat xinès i no es puguin extrapolar totalment al mercat europeu, sí que ens permeten fer-nos una idea de quines tarifes té previstes l'empresa asiàtica per al seu primer vehicle. A la Xina el model bàsic té un preu de 215.900 iuans (27.775 euros al canvi), mentre que el Tesla Model 3 d'accés arrenca en 245.900 iuans (31.600 euros al canvi).
Aquesta versió més senzilla de la gamma (anomenada Standard), que promet una autonomia de 700 km gràcies a la seva bateria de 73,6 kWh fabricada per BYD, presenta una potència de 295 CV amb una acceleració de 0 a 100 km/h en 5,3 segons. El que marca la competitivitat del preu és que la versió superior (Pro) eleva notablement l'aposta i millora aquestes xifres a un preu que és, literalment, el mateix que el del Tesla Model 3 a la Xina. Amb una tarifa de 245.900 iuans (els citats 31.600 euros) manté els mateixos 295 CV, però equipa una bateria de 94,3 kWh que n'incrementa l'autonomia fins als 830 km.
Com a versió insígnia del Xiaomi SU7 hi ha l'acabat Max, que incorpora un altre motor que li confereix la tracció total i que genera una potència de 664 CV. En aquest cas la bateria és encara de més capacitat (101 kWh) per poder homologar una autonomia de 810 km, però a un preu que igualment és competitiu: 299.000 iuans o l'equivalent, 38.500 euros. Cal tenir present que al nostre país els preus seran superiors gairebé amb tota probabilitat, ja que per exemple la versió d'accés del Tesla Model 3 arrenca en 39.990 euros, uns 8.400 euros més que a la Xina.
En qualsevol cas, sembla que l'arribada del primer vehicle de Xiaomi al mercat europeu pot suposar un veritable maldecap per a marques com Tesla o BYD, i promet revolucionar completament el mercat, especialment als països on les vendes de cotxes elèctrics registren millors xifres que al nostre.