Volkswagen presenta el nou Golf R, ara amb 320 CV de potència
La nova versió manté el motor 2.0 TSI i el sistema de tracció total 4Motion, però inclou novetats electròniques que han de permetre millorar el seu comportament dinàmic
Finalment el Golf R de vuitena generació ha estat presentat. I sorprenentment té una potència més modesta del que s'esperava: només 320 CV i 400 Nm de parell extrets del ja gairebé llegendari motor 2.0 TSI de quatre cilindres, que tants models de la marca fan servir.
Estèticament el nou Golf R no difereix gaire de la resta de models de la gamma, sobretot si utilitzen la línia estètica R Line. Ara bé, l'alçada lliure (20 mil·límetres més baix) i les llandes de 18 o 19 polzades associades a les pinces de fre de color blau denoten la seva naturalesa esportiva. A més, les quatre cues d'escapament signades per Akrapovic i el difusor i l'aleró posteriors dissipen qualsevol rastre de dubte: aquesta és una fera de les de veritat.
En els interiors el nou Golf R destaca per una gran pantalla central tàctil de 10 polzades de sèrie, quadre de comandaments digitalitzat (Digital Cockpit Pro), pedals d'alumini, la possibilitat d'escollir entre 30 opcions d'il·luminació ambiental de l'habitacle i seients de tipus esportiu acabats amb cuir Nappa amb diverses insercions de carboni a l'interior.
Aquesta nova generació del Golf R manté el canvi automàtic de doble embragatge DSG de set relacions i el sistema de tracció integral 4Motion, millorat electrònicament respecte a la generació anterior. La gran novetat d'aquesta vuitena generació és que, per primer cop en molts anys, el Golf R també podrà configurar-se amb un canvi manual de sis relacions, molt orientat als conductors més puristes i passionals.
Precisament el comportament dinàmic sempre ha estat un dels punts que la premsa especialitzada i els aficionats li havien criticat, perquè el consideraven un punt burgès i mancat de l'esportivitat que caracteritza el segment. Per mirar de solucionar aquest apartat, Volkswagen hi incorpora el sistema R-Performance Torque Vectoring, un control electrònic que permet discriminar l'enviament de parell a les rodes posteriors de manera individual, cosa que ajuda a eliminar el subviratge i a convertir el Golf R en un cotxe més passional.
Però les ajudes electròniques no s'acaben aquí. Els amortidors electrònics adaptatius en funció del mode de conducció seleccionat permeten que l'electrònica sigui més o menys intrusiva, gràcies a un sistema XDS de nova generació que permet actuar sobre la roda que perd tracció en cas d'entrar passats de velocitat en un revolt. A més, i gràcies a la gestió electrònica del vehicle, aquesta nova generació del Golf R inclou un mode drift pensat per sobrevirar o derrapar i convertir el Golf R en el més macarra del barri a voluntat del conductor.
Amb tot aquest potencial el Golf R podrà accelerar de 0 a 100 en 4,7 segons i arribar a una velocitat màxima limitada electrònicament de 250 km/h, una xifra digna d'un esportiu. El que encara no sabem és el preu definitiu del nou Golf R al nostre mercat, que hauria de costar al voltant de 50.000 euros, un preu realment elevat per al model més esportiu i potent de la saga de Volkswagen amb més èxit.