Volkswagen actualitza el Passat
La berlina dels de Wolfsburg estrena nous motors híbrids i ajudes a la conducció autònoma

El Passat és una de les berlines més venudes del Vell Continent, un tipus de vehicle que de moment encara manté la seva quota de mercat davant la gran ofensiva dels SUV. Ara Volkswagen actualitza el seu Passat per intentar seguir oferint una alternativa interessant i atractiva als compradors.
Estèticament poc canvia en aquest ‘restyling’ del Passat. La berlina alemanya rep una nova calandra més moderna i esportiva i uns nous grups òptics davanters redissenyats, amb l’arribada dels fars IQ.Light, uns nous fars amb tecnologia ‘Matrix led’. També incorpora tres nous colors de carrosseria anomenats ‘electric blue’, ‘green bottle’ i ‘gold nickel’ i quatre nous dissenys de llandes de 17, 18 i 19 polzades.
En els interiors el Passat incorpora un nou 'digital cockpit' o quadre d’instruments digital més modern, ràpid i interactiu amb el volant, una millora del sistema de control per veu i la possibilitat d’obtenir una connexió a internet permanent des d’una targeta SIM.
Ecològic i autònom
Però la gran novetat del Passat és la seva oferta mecànica, que incorpora un motor dièsel 2.0 TDI EVO de 150 CV i tres motors dièsel més amb potències de 120, 190 i 240 CV. Els motors gasolina TSI, per la seva banda, ofereixen potències de 150, 190 i 272 CV, i la versió GTE híbrida endollable (o PHEV) arriba ara fins als 218 CV amb una autonomia elèctrica de fins a 56 quilòmetres gràcies a les seves bateries de 13 kWh.
L’altra gran novetat del Passat és el sistema IQ.Drive, que suma diverses ajudes a la conducció amb funcions semiautònomes, com el control de creuer adaptatiu, la possibilitat de mantenir-se en el carril pel qual circula o fins i tot la possibilitat de fer maniobres i aturar el cotxe en un lloc segur quan el conductor deixa de subjectar el volant durant més de 10 segons i no respon als estímuls visuals i sonors.
Per acabar el Passat manté els quatre nivells d’equipament anomenats Bussines, Executive i R-Line, a més de la versió Alltrack amb sistema de tracció total i més alçada lliure enfocada a un ús intensiu fora de l’asfalt i la versió híbrida endollable GTE.