Toyota presenta el nou C-HR: el supervendes ara també és híbrid endollable
La segona generació del popular 'crossover' japonès estrena disseny, plataforma i opcions mecàniques amb etiqueta 0
Ningú no dubta que Toyota és una de les marques més importants del món pel que fa a la hibridació, però tan cert és que són els líders en aquest tipus de propulsió com que, durant molts anys, els seus models han estat acusats d'avorrits i poc atractius (tret de les versions realment esportives, esclar). Darrerament aquesta tendència ha començat a canviar, amb models com l'actual Corolla, els Yaris i Yaris Cross i el petit Aygo Cross. I ara s'ha consolidat aquesta tendència amb la segona generació del Toyota C-HR, que porta un pas més enllà el disseny del nou Prius i es presenta com un dels SUV compactes amb més personalitat del mercat.
Malgrat tot, la tendència de canvi en l'estètica de Toyota la va iniciar el C-HR l'any 2016. Amb aquest cotxe tan estrany, la marca deixava de veure's com un fabricant de cotxes avorrits per passar a ser un dels fabricants més atrevits. I el resultat es va deixar notar en les vendes: el C-HR va ser tot un encert, ja que es va vendre amb molta facilitat a tot Europa i fins i tot a Espanya, on acumula gairebé 100.000 unitats venudes.
Com és per fora el nou Toyota C-HR?
No és gens fàcil modificar completament el disseny d'un cotxe i que, malgrat tot, segueixi sent identificable com aquell model. Però això és el que ha aconseguit Toyota amb el nou C-HR, que bàsicament beu directament del prototip C-HR Prologue que la marca japonesa va presentar fa uns anys i que tan bona impressió va causar entre el públic. Curiosament, Toyota ha creat un model tres centímetres més curt que l'anterior (4,36 metres), un fet poc habitual però que demostra que la marca ha sabut aprofitar millor l'espai interior en aquesta segona generació.
El disseny té molta personalitat ja a la part frontal, on veiem unes òptiques similars a les de models com el BZ4X o el Prius. Tot plegat, juntament amb un para-xocs amb arestes molt marcades, configura un disseny esportiu i agressiu. La vista lateral també té aquest estil, amb una carrosseria que pot anar pintada en dos colors, manetes enrasades en la carrosseria, línies molt marcades i llandes de fins a 20 polzades. Finalment, la part posterior destaca pels pilots LED connectats entre si i per l'aleró posterior dividit en dues seccions.
I per dins?
Toyota ha redissenyat l'interior del C-HR i, com és habitual, n'ha millorat la càrrega tecnològica. Ara el quadre de comandaments llueix una pantalla per al quadre d'instruments de 12,3 polzades i un altre monitor central que pot ser de 8 o també de 12,3 polzades i que incorpora el sistema Toyota Smart Connect i la connectivitat amb Apple CarPlay i Android Auto sense fils. D'altra banda, la qualitat dels materials també s'ha treballat especialment (la majoria són reciclats) i la marca assegura que aquest nou model ofereix més aïllament acústic.
A nivell d'equipament pot disposar d'elements corresponents a vehicles de segments superiors, com per exemple el monitor Head-Up Display, un sistema de so prèmium signat per JBL, il·luminació ambiental amb 64 colors diferents i fins i tot i un sostre panoràmic tèrmic que és capaç de reduir la radiació infraroja quan el sol pica de valent.
Quins són els motors del Toyota C-HR?
El Toyota C-HR de segona generació estrena plataforma i nous motors. Pel que fa als híbrids, estarà disponible amb dues opcions: un bloc híbrid d'1,8 litres i 140 CV denominat 140H i un altre de 2 litres i 198 CV denominada 200H. Aquesta darrera versió, a més, es podrà escollir amb un pràctic sistema de tracció a les quatre rodes. Si bé és cert que el motor de 198 CV és més potent i registra unes xifres de consum molt baixes (de tan sols 5,1 litres cada 100 quilòmetres), el cert és que el motor més equilibrat de la gamma és el 140H, amb un consum de 4,8 litres i una acceleració 0 a 100 km/h en tan sols 9,9 segons.
Però la gran novetat del nou Toyota C-HR s'anomena 220PH i estrena, per primer cop en aquest model, una mecànica híbrida endollable. Es tracta d'un sistema molt similar al del nou Prius, format per un motor de gasolina de dos litres i un altre propulsor elèctric que desenvolupen una potència conjunta de 223 CV. Aquest darrer motor està alimentat per una bateria de 13,8 kWh de capacitat que permet al nou crossover japonès fer un total de 66 quilòmetres en mode completament elèctric.
El nou Toyota C-HR es posarà a la venda a finals d'aquest mateix any, tot i que no serà fins al mes de gener del 2024 que les primeres unitats arribaran als concessionaris. El preu és encara una incògnita, però segur que resultarà més elevat que el del model actual, que arrenca en 29.100 euros.