Motor Cotxes híbrids

Toyota presenta la nova generació del Prius, que a Europa només arribarà com a híbrida endollable

La cinquena generació del popular model híbrid disposarà de gairebé 70 km d'autonomia elèctrica

Toyota Prius 2023
3 min

Fa 25 anys, quan al mercat pràcticament era impossible trobar motors que no fossin dièsel o gasolina, Toyota va presentar un model revolucionari. Estem parlant de la primera generació del Toyota Prius, que va apostar per la hibridació barrejant un motor de combustió amb un altre elèctric. Avui, després d'acumular un total de més de cinc milions d'unitats venudes, podem confirmar que l'aposta de la marca japonesa va ser tot un èxit.

Però el que en el seu dia i durant molts anys ha estat el model híbrid per excel·lència també ha hagut d'evolucionar per estar al dia, i això és exactament el que ha fet la cinquena generació del Prius que Toyota acaba de presentar. Així, aquest nou model només estarà disponible a Europa associat a un motor híbrid endollable.

El nou model fuig de les línies excessives de l'anterior Prius
El sostre solar podrà afegir fins a 1.250 km d'autonomia

Disseny revolucionari

Si el comparem amb el model anterior, aquest nou Prius és 4,6 centímetres més curt, amb una longitud total de 4,53 metres. Ara també és una mica més ample (1,78 metres) i més baix, amb 1,42. Per la seva banda, també creix la distància entre eixos fins als 2,75 metres, fet que millora la seva habitabilitat interior.

A nivell estètic el nou model aposta per un disseny agressiu i esportiu, però que alhora fuig de les formes excessives de la quarta generació. Tant els llums davanters com els posteriors disposen de tecnologia LED i estan units entre sí horitzontalment, i en general el conjunt mostra una notable fluïdesa a les seves línies. Les llantes de 19 polzades, les manetes enrasades a la carrosseria o la línia recta que dibuixa la porta del maleter accentuen la seva esportivitat exterior.

Per dins, estil i tecnologia

L'interior del nou Toyota Prius destaca per lluir un disseny minimalista i euipar dues grans pantalles. La primera, de 7 polzades, està situada sobre el volant i fa la funció d'instrumentació digital. La segona, de 12,3, correspon al monitor central i inclou totes les funcions de connectivitat i infoentreteniment. Això sí, Toyota ha optat per conservar els comandaments físics per al climatitzador, fet que s'agraeix.

El nou model equipa una pantalla de 7 polzades i una central de 12,3

Pel que fa a l'equipament, el Prius de cinquena generació equipa tots els assistents del paquet de seguretat Toyota Safety Sense, així com un sistema d'aparcament assistit que permet fer aquesta maniobra de forma automàtica controlant l'operació des del telèfon. A més, el fabricant asiàtic permet equipar un sistema de sostre equipat amb plaques solars que, segons la marca, permeten al Prius guanyar fins a 1.250 quilòmetres d'autonomia anual.

Només PHEV a Europa

Històricament el Prius sempre havia estat un cotxe híbrid tradicional i en certa manera aquesta nova generació ho continuarà sent... però aquesta configuració no arribarà a Europa. Així doncs, al Vell Continent només disposarem de la versió híbrida endollable, formada per un motor de gasolina de 2.0 litres i 151 CV i un altre propulsor elèctric de 163 CV.

Disposa d'una autonomia en mode elèctric de gairebé 70 km

Funcionant de manera conjunta la potència total serà de 223 CV, la qual cosa supera notablement la xifra de l'actual versió PHEV i permet al nou Prius accelerar de 0 a 100 km/h en 6,7 segons. El bloc elèctric està alimentat per una bateria d'ions de liti de 13,6 kWh de capacitat, gràcies a la qual és possible recórrer pràcticament 70 quilòmetres en mode 100% elèctric. Pel que fa al preu del nou Toyota Prius la marca japonesa no ha confirmat les tarifes oficials, però tot sembla indicar que superarà els 34.000 euros que costa la versió actual.

stats