Subaru actualitza el Forester E-Boxer
La marca japonesa presenta interessants millores tecnològiques i de seguretat en la versió més ecològica del Forester, un totcamí familiar que enguany celebra 25 anys de vida comercial
El Subaru Forester és un cotxe injustament poc valorat i poc conegut a casa nostra. Aquest 2022 celebra els seus primers 25 anys de vida comercial, en els quals ha venut més de 4,5 milions d’unitats, la major part als Estats Units i el Canadà. Ara fa un parell d’anys el vam poder provar a fons en la seva nova versió híbrida i fins i tot fer-ne una comparativa amb una berlina de tall familiar de referència, i cal destacar la seva habitabilitat i capacitat fora de l’asfalt.
Ara Subaru ha presentat el restyling del seu Forester, un rentat de cara i posada al dia que inclou un nou disseny de la calandra, dels fars davanters i del frontal i sobretot millores tecnològiques i de seguretat. I és que el Forester E-Boxer (aquest és el nom de la versió amb etiqueta ecològica disponible al nostre mercat) inclou diverses millores i ajudes a la conducció, com control de creuer adaptatiu amb manteniment de carril, millora del sistema de frenada d’emergència, detector de fatiga del conductor, assistent de maniobres evasives o avís de sortida de carril, entre d'altres.
On no hi haurà cap canvi és en la mecànica del SUV familiar de Subaru. Aquest Forester e-Boxer manté una única opció mecànica híbrida que marida un motor bòxer de quatre cilindres associat a un petit motor elèctric per obtenir una potència total combinada de 150 CV, cosa que li permet una velocitat punta de 186 km/h i una acceleració de 0 a 100 en 11,8 segons. Sí, aquestes són unes xifres modestes però més que suficients per a un vehicle familiar.
El motor segueix sent gestionat per una caixa de canvis automàtica de tipus CVT i un sistema de tracció integral simètrica a les quatre rodes, que es pot modificar electrònicament gràcies al selector de mode offroad anomenat X-Mode i que permet escollir un mode específic per a sorra i grava o un altre pensat per circular per neu i fang. Aquest mode es desconnecta automàticament en superar els 40 km/h, però es torna a activar de manera automàtica quan reduïm velocitat, amb la qual cosa és especialment útil en els trams mixtos de carretera i camins, per exemple. Encara hi ha més, ja que el Forester E-Boxer manté el sistema de control de descens de sèrie i una capacitat d’arrossegar remolcs de fins a 1.870 quilos.
La veritat és que Subaru no està venent tants Forester E-Boxer com esperaven a Europa, a causa de les derivades de la pandèmia i l’escenari de guerra obert a Ucraïna, però poques marques ofereixen un totcamí amb tracció integral i control de descens ben equipat i amb més de 500 litres de maleter pels 35.000 euros (descomptes promocionals a banda) que costa aquest vehicle.