Motor 14/04/2021

Skoda actualitza el Kodiaq i en recupera la versió RS

El SUV de set places txec ha estat actualitzat per afrontar la segona meitat de la seva vida comercial

3 min
ŠKODA KODIAQ

Ha estat un dels SUV de set places més importants dels últims anys a Europa, i tot just ara Skoda acaba de presentar el restyling del model de cara a afrontar la segona meitat de la seva vida comercial. Parlem del Kodiaq, el que va ser primer SUV de la marca txeca.

Des que va aparèixer, ara fa cinc anys, Skoda ha venut més de 600.000 unitats del Kodiaq, cosa que el converteix en un dels cotxes clau de l’estratègia de la marca txeca. Aquestes són unes xifres realment espectaculars, ja que el seu cosí Seat Ateca –model amb el qual comparteix línia de producció, plataforma i elements estructurals i mecànics– tan sols ha venut la meitat de cotxes (uns 300.000) en el mateix període de temps.

Aquest totcamí familiar manté les mateixes mides que fins ara, així com la configuració de set seients que vam poder provar ja fa uns quants anys, però amb lleugers retocs estètics que afecten els fars davanters, ara més estilitzats i amb llums Led Matrix opcionals, així com la calandra, una mica més petita i estilitzada que fins ara. A més, el Kodiaq estrena detalls estètics en els baixos, protectors de baixos i para-xocs, així com en la signatura òptica posterior.

Interiors Kodiaq
Interiors Kodiaq
Interiors Kodiaq

Els interiors del Kodiaq no canvien gaire, més enllà d’un nou sistema d’il·luminació ambiental led i el nou quadre d’instruments Virtual Cockpit totalment digitalitzat i de 10,25 polzades, que serà un element opcional que els clients que ho vulguin hi podran afegir.

Recupera la versió RS

Mecànicament Skoda segueix oferint un motor dièsel 2.0 TDI amb potències de 150 i 200 CV, més nets i respectuosos amb el medi ambient perquè redueixen un 80% les emissions d’alguns gasos contaminants, segons assegura la marca. La versió d’accés de 150 CV disposarà de tracció davantera i canvi manual, mentre que la versió de 200 CV ja vindrà associada de sèrie al sistema de tracció integral i canvi automàtic DSG-7 de set relacions.

A més, Skoda ofereix una versió d’accés gasolina amb el motor 1.5 TSI de 150 CV associat a un esquema de tracció davantera i canvi manual, mentre que el motor 2.0 TSI de 190 CV sempre anirà associat al canvi DSG-7 i el sistema de tracció integral.

Però la gran novetat d’aquesta actualització estètica del Kodiaq és que recupera la versió esportiva o prestacional RS, que va deixar de fabricar-se amb el motor dièsel i que ara torna amb el motor gasolina 2.0 TSI de 245 CV, tracció integral i canvi DSG. Aquest nou motor, que substitueix el vell 2.0 TDI, pesa 60 quilos menys que el motor dièsel que substitueix i, per tant, millora les xifres d’emissions, més enllà de generar un nou paradigma allunyant el dièsel de les versions més potents del Kodiaq.

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq

Aquesta actualització del Kodiaq, però, no inclou cap versió elèctrica o electrificada, sigui híbrida endollable, híbrida o semihíbrida. I és que la plataforma MQB que fa servir –i que comparteix amb el Tiguan i l'Ateca– no es va pensar per poder electrificar-la, i fa tècnicament molt complicat poder introduir motors de zero emissions al conjunt.

Finalment, Skoda preveu que el nou Kodiaq arribi al mercat durant els últims mesos d’estiu o inicis de tardor, a un preu encara per confirmar però que no quedarà gaire lluny de l’actual forquilla de preus, que es mou entre els 25.000 euros de les unitats d’accés als 45.000 de les versions Laurin&Klement, la màxima expressió del luxe i exclusivitat de la marca txeca.

stats