El Renault Twingo tornarà amb disseny retro i en format elèctric per menys de 20.000 euros
La marca francesa vol recuperar l'esperit del popular utilitari dels anys noranta
Luca de Meo ho té clar: adaptar la tradició als temps moderns funciona. Ja ho va aconseguir durant la seva etapa a Fiat amb el ressorgiment del Fiat 500, i malgrat no va poder fer-ho quan va passar per Seat (allà va crear l'exitosa marca Cupra), ara que dirigeix Renault aposta per repetir la recepta que tants bons resultats li ha donat. A la marca francesa ho està fent combinant-ho amb l'electrificació total de la gamma, havent presentat les versions modernes del Renault 5 i fins i tot del Renault 4, conegut popularment com a Quatre Llaunes.
Però tots aquests prototips no semblen ser suficients per a de Meo, que també vol recuperar el Twingo com a petit utilitari elèctric. I no ens referim als models que van estar a la venda entre 2007 i 2014 (la segona generació) o entre 2014 i fins l'actualitat (la tercera), sinó al model original que va arribar al mercat l'any 1992.
El nou Twingo es vendrà sota la divisió de vehicles elèctrics Ampere
Renault està presentant un munt de vehicles elèctrics perquè tots ells es vendran sota la filial de zero emissions de la marca francesa, anomenada Ampere i fundada aquest mateix mes de novembre. L'aposta és molt seriosa, ja que el grup espera que la facturació sigui de 10.000 milions d'euros l'any 2025 i de 25.000 milions l'any 2031. Per a aconseguir-ho disposa d'11.000 treballadors i té una capacitat de producció de 400.000 vehicles anuals, que podrien arribar a 620.000 l'any 2028.
Tot fa pensar que Renault creu que cal despertar entre els clients un sentiment d'enyorança per aconseguir que les vendes d'elèctrics es disparin, però també té clar que el preu és fonamental en aquesta equació. I per aquest motiu la marca assegura que els cotxes de la divisió Ampere serviran per "democratitzar els vehicles elèctrics a Europa" aconseguint l'esperada paritat entre els preus dels vehicles de combustió i els elèctrics.
Res com el disseny original
Malgrat el que es veu a les imatges sigui un prototip, està clar que el nou Twingo s'inspira directament en el disseny de la primera generació. Però, com és evident, ha estat convenientment adaptat als temps moderns: els llums son minimalistes i disposen de tecnologia LED, les manetes de les portes estan enrasades i la carrosseria és de cinc portes, no de tres. Amb tot, continuen ben presents les tres entrades d'aire del capó (que ara tindran una funció més aviat estètica que no pas pràctica) i les formes generals són idèntiques a les del Twingo dels anys noranta.
No sabem encara quines seran les seves dimensions, però la marca francesa assegura que "ocuparà un 20% menys d'espai que el vehicle típic europeu". Així que la recepta sembla evident: cotxe elèctric petit, amb disseny retro per tal de despertar l'enyorança de la gent i amb un preu molt ajustat. I com que per aconseguir un preu econòmic la bateria no pot ser de molta capacitat, l'estratègia de Renault passa per maximitzar l'eficiència per reduir els consums. Així, el nou Twingo promet un consum de tan sols 10 kWh/100 km, una xifra realment impactant. Tocarà esperar fins l'any 2026 per poder sortir de dubtes.