Motor Vehicles comercials

Renault presenta una nova gamma de furgonetes 100% elèctriques

Es tracta de la quarta generació del Renault Trafic i del retorn de dos noms històrics per a la marca, els Estafette i Goelette

Renault presenta una nova gamma de furgonetes 100% elèctriques
3 min

A un ritme o un altre en funció de la marca i del país, el fet és que tot el sector automobilístic s'està electrificant. L'últim fabricant a anunciar que estrena nous vehicles elèctrics ha estat Renault, que ha presentat tres nous integrants per a la seva gamma de vehicles comercials. I malgrat tractar-se de tres models completament nous, els seus noms són vells coneguts. D'una banda, trobem el Trafic, que representa la quarta generació d'aquest model. Els altres dos són els Estafette i Goelette, dues furgonetes dels anys cinquanta que tornen al mercat amb un plantejament 100% elèctric.

Renault ha anunciat que tots tres models estan construïts sobre l'arquitectura SDV (Software Defined Vehicle), desenvolupada per Ampere i que fa servir una plataforma skateboard que optimitza la flexibilitat, l'ergonomia i la connectivitat. Aquesta combinació, segons anuncia el fabricant francès, permetrà una personalització gairebé infinita, una reducció de costos operatius i alts estàndards de seguretat. El que caldrà veure és de quina manera això beneficia (o no) el preu final, que encara no s'ha anunciat.

Models dissenyats per a cada necessitat

La quarta generació del Renault Trafic és 100% elèctrica.

Malgrat que els tres nous vehicles facin servir la mateixa arquitectura, el seu plantejament és diferent. D'entrada, el conegut Renault Trafic, un model del qual s'han venut més de 2,5 milions d'unitats des del 1980, es reinventa completament amb un aspecte modern i un disseny força aerodinàmic.

De fet, l'estètica general d'aquest nou vehicle segueix els nous codis estètics de Renault, que hem vist en models com els Renault 4 o Renault 5, amb línies fluides i ben estructurades. El seu frontal destaca per lluir una franja retroil·luminada i un logotip il·luminat, mentre que la línia de cintura aporta una marcada sensació de dinamisme, quelcom ben poc habitual en aquest segment. Per la seva banda, la part posterior està presidida per un sistema d'il·luminació 3D i per unes proteccions plàstiques en color negre ben prominents.

El Renault Goelette s'oferirà en versions xassís cabina, caixa tancada i bolquet.

El Renault Goelette E-Tech s'inspira en el model històric dels anys 50 i 60 i es defineix, segons apunta la marca, com un vehicle altament configurable. S'oferirà en versions xassís cabina, caixa tancada i bolquet, i disposa a més d'una part posterior totalment personalitzable que li permetrà incorporar diferents estructures per a l'ús professional.

Finalment, el nou Renault Estafette E-Tech, que en aquest cas s'inspira en el model dels anys 60 a 80, torna amb un plantejament eminentment urbà. I no només per la seva mida compacta per ser una furgoneta (5,27 metres de longitud i 1,92 d'amplada), sinó també per la mateixa concepció del model. A les imatges es pot veure fàcilment: parabrisa de grans dimensions, porta lateral sense raïls per optimitzar la càrrega i la descàrrega i porta corredissa a la part posterior que permet una gran polivalència a l'hora de realitzar el repartiment de paqueteria en entorns urbans.

El Renault Estafette E-Tech estarà més aviat orientat a un ús urbà.

Encara falta per saber detalls importants com ara les autonomies, els motors o els preus, però de moment Renault ha anunciat que tots tres models es fabricaran a la planta de Sandouville (França) i que arribaran al mercat el 2026.

stats