Seguretat
Ara Motor

Un de cada tres propietaris de gossos no assegura correctament la seva mascota al cotxe

Un estudi europeu promocionat per Ford revela que un terç dels conductors no prenen cap mesura de seguretat relativa a les seves mascotes

Un de cada tres propietaris de gossos no viatja adequadament amb la seva mascota / FORD Zoom

Són un més de la família, però, a l’hora de viatjar, molts conductors no circulen amb les mínimes mesures de seguretat aplicables als seus gossos. De fet, un estudi de Ford a Europa revela que el 32% dels conductors del Vell Continent no protegeixen adequadament les seves mascotes, tot i ser obligatori en molts països de la Unió Europea.

De fet, el 26% dels enquestats van reconèixer que el seu gos havia tret el cap per la finestra, i que fins i tot havia arribat a saltar del cotxe en marxa, i produït així situacions de perill per als animals i la resta d’usuaris de la via. Encara hi ha més: circular amb un gos sense lligar en els seients posteriors és un perill important, ja que, en cas de frenada sobtada o impacte, els gossos poden arribar a ser perillosos fins i tot per a la resta d’ocupants del vehicle.

La llei espanyola no regula quin sistema han d’utilitzar els gossos o altres animals un cop dins el cotxe, més enllà d’apuntar que “no interfereixin en el camp visual del conductor” i que “garanteixin la seva seguretat, i la de la resta d’ocupants del cotxe i els usuaris de la via”.

Com han de viatjar els gossos?

Si tenim un gos gros, l’espai més adequat i segur per transportar-lo és dins del maleter, si pot ser dins d’un calaix o gàbia que el protegeixi, en posició transversal i el més a la vora possible del fons del maleter. Però si el nostre cotxe no és prou gran o no volem tancar-lo a la gàbia o calaix, sempre tenim la possibilitat de muntar una reixa divisòria del maleter amb la resta de l’habitacle i deixar que el gos es col·loqui lliurement al maleter.

Si el gos és petit, també podem optar per transportar-lo en una gàbia o calaix situat a l’espai per als peus dels seients posteriors, però mai l’hauríem de col·locar en els seients posteriors si no és utilitzant un sistema d’arnesos de dos punts aprofitant el sistema Isofix dels cotxes moderns.

Finalment, convé aplicar els mateixos consells i principis de sentit comú aplicables als humans a l’hora de fer viatges més o menys llargs. Cal premiar el seu bon comportament, i evitar en la mesura del possible circular just després dels àpats o en les hores de més calor de l’estiu, per evitar marejos o indisposicions. A més a més, cal tenir en compte que els gossos també necessiten descansar cada dues hores per estirar les cames, esbargir-se o beure aigua.