El present és elèctric
Els fabricants han apostat de forma definitiva per la mobilitat elèctrica durant el saló de París que se celebra aquests dies
Han estat els protagonistes del Saló de l'Automòbil de París, que se celebra aquests dies. Els cotxes elèctrics han estat els protagonistes d'un saló més ecològic que mai.
Mercedes, Volkswagen, Opel o Porsche han aprofitat la cita francesa per ensenyar les seves novetats elèctriques. En el cas de Mercedes, a banda dels models EQ (dels quals ja vam parlar), la seva filial Smart va presentar el 'forfour' elèctric, i completa així la seva oferta elèctrica.
Volkswagen ha presentat el nou prototip ID i, a més, ha assegurat que en un termini de dos anys totes les marques del seu grup (i això inclou Seat) disposaran de models elèctrics.
Per la seva banda, BMW ha presentat a París una actualització de la bateria del seu elèctric i3, que ara disposarà d'una autonomia de 300 km. A més, BMW ha aprofitat el saló per ensenyar alguns dels seus models híbrids, com el 740e iPerformance, que desenvolupa 326 cavalls i homologa una autonomia de 30 km en mode 100% elèctric.
Pel que fa a Toyota, referent mundial de la mobilitat sostenible, ha presentat a París la versió connectable del Prius (que no es comercialitzarà al nostre país) i el C-HR, un SUV desenvolupat sobre la mateixa plataforma del Prius. A més, Toyota ha presentat el seu prototip FCV Plus, que s'impulsa gràcies a una pila d'hidrogen.
Per acabar aquest repàs, Opel ha presentat el revolucionari Ampera-E, que apunta a revelació de la temporada gràcies a la seva potència i autonomia, mentre que Porsche ha presentat la versió híbrida del seu Panamera.
Una alternativa necessària
El protagonisme dels vehicles elèctrics o híbrids a París no és gens casual. Les restrictives normes mediambientals, l'escàndol del Dieselgate o l'augment de la consciència ecològica dels compradors ha empès els fabricants a apostar, d'una vegada, per vehicles poc o gens contaminants.
La mobilitat elèctrica (o, si més no, sostenible) ja ha arribat i és una realitat de present. Ara només cal esperar per saber si els compradors aposten de forma decidida per aquest tipus de vehicles.