Ferran Vital

Opel Ampera-e, la revelació elèctrica

La taula dels elèctrics té un convidat que ningú esperava: el nou Opel Ampera-e

Opel Ampera-e, la revelació elèctrica / OPEL Zoom

Opel ha donat un gran cop sobre la taula amb la presentació del nou Ampera-e, el primer cotxe cent per cent elèctric de la filial de General Motors. Fins ara, cap rival del seu segment ha aconseguit superar la barrera dels 500 quilòmetres d'autonomia, cosa que sí que ha fet el model elèctric dels de Rüsselsheim.

A diferència de molts dels seus rivals, l'Ampera-e ha estat provat en condicions de conducció real, cosa que encara fa més sorprenent la gesta d'Opel, que apunta directament a Tesla, el gegant dels vehicles elèctrics.

Amb 500 quilòmetres d'autonomia i 204 cavalls de potència, l'Ampera-e s'ha convertit en la revelació de l'any

A més, el motor elèctric de l'Ampera-e és sorprenentment potent, ja que arriba als 204 cavalls de potència i ofereix molt bones xifres d'acceleració (per exemple, fa el 0-50 en 3,2 segons). Per si no fos prou, l'Ampera-e ofereix també una habitabilitat correcta, capaç d'encabir fins a cinc ocupants sense gaires problemes.

Interiors Ampera-e Zoom

Interiors Ampera-e / Opel

Estèticament, l'Ampera-e poua del disseny dels Zafira i Astra actuals, i esdevé una mena de 'crossover' elèctric compacte, ja que costa definir-lo com un compacte a l'ús, un SUV o un monovolum.

L'Ampera-e no és ni un SUV, ni un monovolum ni un compacte a l'ús

Per acabar, l'Ampera-e és un vehicle raonablement assequible, ja que el seu preu voltarà els 30.000 euros. Tot i ser no ser precisament barat, la seva tarifa el convertirà en l'opció més econòmica del segment dels elèctrics compactes, en especial del que es preveu que serà el seu gran rival, el Tesla Model 3.