Esportius
Motor  /  Novetats 24/02/2021

Porsche 911 GT3: el valor de mantenir l’essència

El 911 GT3 arriba a la setena generació més en forma que mai, amb un motor bòxer atmosfèric de 510 CV i canvi manual de sèrie

4 min
Porsche 911 GT3

L’any 1999 Porsche va presentar el primer 911 GT3, la versió esportiva del seu cotxe estrella, pensada per les categories de GT3 però homologat per circular pel carrer. Tot i que mai ha sigut un gran èxit de vendes, el 911 GT3 s’ha mantingut al llarg del temps com una de les icones més importants i admirades de la marca alemanya, i tot just ara s’estrena el 911 GT3 de l’actual setena generació, coneguda internament amb la nomenclatura 992.

No és fàcil desenvolupar un 911 GT3 tenint en compte el pes i les dimensions dels nouonze actuals i les restrictives normes d’emissions, que limiten força les possibilitats del model. Amb tot, els enginyers alemanys han sabut trobar la recepta per oferir una nova generació del 911 GT3 mantenint alguns dels seus símbols d’identitat més importants, com ara el motor gasolina atmosfèric, la tracció posterior i el canvi manual de sis relacions, entre altres.

Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3

El nou 911 GT3 fa servir un motor bòxer atmosfèric de gasolina 4.0 de sis cilindres, que arriba als 510 CV i 470 Nm de parell i que estira fins a les 9.000 rpm, amb un so que la marca descriu com a “colossal” i que ha estat difícil adequar a les normatives actuals. No ens enganyem: aquest 911 GT3 no és ni vol ser un cotxe ecològic, perquè la marca ja disposa d’un fantàstic Taycan elèctric de zero emissions. Es tracta de mantenir viva la flama d’un model aspiracional que hereta una filosofia de la vella escola, i bé podria ser que sigui l'últim GT3 amb motor de combustió sense recórrer a cap mena d’electrificació.

Aquest 911 GT3 disposa de sèrie d’un canvi manual de sis relacions, tot i que opcionalment també es pot associar a una caixa de canvis PDK de doble embragatge i set relacions, que es pot gestionar mitjançant les lleves del volant però també en mode seqüencial, a través de la palanca de canvi automàtic. La versió amb caixa de canvis manual, generalment la preferida pels conductors més passionals, homologa un pes de 1.418 quilos, mentre que la versió amb caixa automàtica PDK homologa un pes de 1.435 quilos a la bàscula gràcies a un intens treball d’alleugeriment del departament tècnic de Porsche.

De fet, el pes ha sigut una de les obsessions dels enginyers de la marca, perquè han arribat a fer servir finestres més fines, sostre amb plàstic reforçat amb fibra de carboni, estructura d’alumini interior i cues d’escapament amb difusor integrat d’acer inoxidable per lluitar contra el sobrepès que afecta els cotxes més moderns.

Interior 911 GT3
Interior 911 GT3