Motor Presentació

Polestar presenta el nou SUV cupè Polestar 4 a Barcelona

La marca sueca de vehicles elèctrics ha donat a conèixer la seva darrera creació al seu concessionari de la Ciutat Comtal

Polestar presenta el nou SUV cupè Polestar 4 a Barcelona
4 min

La marca sueca de vehicles elèctrics Polestar ha presentat recentment el seu SUV cupè Polestar 4 a Barcelona, concretament al seu Space, situat al carrer Rosselló, 214. En un acte que va comptar amb la presència de Stéphane Le Guével, director de la marca a Espanya i Portugal, i de diversos mitjans de comunicació locals, vam poder veure per primer cop un model que resulta realment innovador pel seu disseny i que es presenta com a cotxe elèctric d'autèntic luxe, amb una autonomia de fins a 620 quilòmetres.

Stéphane Le Guével, director de la marca a Espanya i Portugal, explicant als assistents les característiques del nou Polestar 4.

I és que després de presentar el Polestar 2 (un fastback a mig camí entre berlina i cupè) i el Polestar 3 (un SUV de 4,90 metres de longitud), la marca sueca ha iniciat la comercialització del Polestar 4, un cotxe que en certa manera és la versió estilitzada del 3 però que, en el fons, canvia notablement pel que fa a aspectes com el disseny o el dinamisme de conducció.

Un cotxe elèctric amb un o dos motors i fins a 620 km d'autonomia

El nou Polestar 4 es presenta en dues configuracions mecàniques: o bé amb un únic motor (versió Long Range Single Motor), que gràcies a l'ús d'una bateria de 100 kW de capacitat li permet homologar una autonomia de 620 quilòmetres, o bé amb dos motors (versió Long Range Dual Motor), que fa servir la mateixa bateria però redueix l'autonomia màxima a 590 quilòmetres. Pel que fa a les xifres de potència, la versió d'un únic motor anuncia 272 CV, un parell de 343 Nm i una acceleració de 0 a 100 km/h en 7,1 segons. Per la seva banda, la versió més prestacional de dos motors augmenta aquestes xifres fins als 544 CV, els 686 Nm de parell i els tan sols 3,8 segons.

A nivell estètic la part davantera manté les òptiques que recorden el martell de Thor, però en aquest cas dividides en dues seccions.
La qualitat de fabricació del Polestar 4 és màxima i el nivell d'acabats és d'autèntic luxe.

El fabricant suec també assegura que el seu nou model es pot carregar en un endoll ràpid de corrent continu de fins a 200 kW, i passa del 10% al 80% en uns 30 minuts aproximadament. A més, també es pot dur a terme aquesta operació fins al 100% de bateria en un endoll de corrent altern d'11 kW en unes 11 hores i en un de 22 kW en 5,5 hores.

Un disseny innovador, especialment a la part posterior

Menció especial mereix el disseny. A les fotografies ja resulta espectacular, però presencialment sobten dues coses. D'una banda, que és molt més gros del que sembla a primera vista, i de l'altra, que la part posterior és única al mercat. I és que malgrat que a la part frontal Polestar hi hagi introduït alguns canvis significatius respecte als altres models (com per exemple haver separat les òptiques davanteres que imiten la forma del martell de Thor) i la vista lateral ressalti el seu disseny d'estil cupè amb una cintura molt elevada i finestres sense marcs, el cert és que a la part posterior hi trobem una solució realment innovadora: el vidre posterior s'ha substituït per un sistema de càmeres que projecten les imatges al retrovisor central.

La part posterior és, sens dubte, la més peculiar del vehicle.

Inspirat en el prototip Polestar Precept, la marca afirma que l'eliminació del vidre posterior proporciona una experiència única per als ocupants de les places posteriors, ja que d'aquesta manera el sostre panoràmic es pot allargar uns quants centímetres cap enrere. El que caldrà veure és si aquesta solució garanteix la mateixa funcionalitat que un vidre normal i un retrovisor de mirall, ja que l'experiència prèvia en retrovisors digitals en vehicles com el Hyundai Ioniq 6 i l'Audi Q8 Sportback 55 e-tron no ha acabat de ser plenament satisfactòria.

Pel que fa a la resta de l'habitacle el cert és que es nota que Polestar es vol posicionar com a marca de vehicles de luxe, ja que la qualitat dels materials i els acabats és fantàstica. El fabricant suec afirma que amb el Polestar 4 han aconseguit la petjada de carboni més petita de tota la gamma, en part gràcies al fet de fer servir materials reciclats a l'interior. I tot plegat sense renunciar a la màxima tecnologia, que arriba de la mà d'una pantalla central de 15,4 polzades que integra els serveis de connectivitat de Google i d'un veritable arsenal d'assistents a la conducció i de seguretat amb 11 càmeres repartides per tot el vehicle, un radar i 12 sensors d'ultrasons.

Càmeres, càmeres i més càmeres, juntament amb un radar i 12 sensors d'ultrasons, fan del Polestar 4 un vehicle molt segur.

Polestar ens va confirmar durant la presentació que les primeres unitats del nou Polestar 4 arribaran als concessionaris aquest mateix mes d'agost, a un preu que malgrat que sigui elevat no resulta excessiu si tenim en compte el que estan demanant alguns dels seus competidors: 65.900 euros per a la versió d'un únic motor i 72.900 per a la de dos motors.

stats