Novetats
Motor 06/04/2021

Les Opel Vivaro-e , Peugeot e-Expert i Citroën e-Jumpy es convertiran en furgonetes d’hidrogen

El grup Stellantis, resultat de la fusió entre Peugeot i Fiat, aposta amb força per la pila de combustible d’hidrogen, amb una autonomia de 400 quilòmetres

2 min
PEUGEOT e-Expert

Els vehicles de pila de combustible ja són una realitat fefaent i una alternativa vàlida als cotxes de combustió. Stellantis ha anunciat que les seves furgonetes elèctriques Peugeot e-Expert, Opel Vivaro-e i Citroën e-Jumpy aprofitaran aquesta nova tecnologia per desenvolupar els seus nous models a partir d’aquest mateix any, tenint en compte que totes es basteixen a la mateixa plataforma modular i comparteixen mecànica i motorització.

I és que Stellantis fa temps que treballa en l’adaptació de la plataforma EMP2 i la seva integració amb un sistema de pila de combustible al seu xassís, sense haver de modificar la carrosseria ni l’habitabilitat de cada model. De fet, és un projecte del grup PSA anterior a la fusió amb FCA i del qual es podrien aprofitar les marques provinents del grup italo-americà en un futur no llunyà, desenvolupant un vehicle de passatgers impulsat per aquest nou sistema.

Citroën e-Jumpy
Peugeot e-Expert
Opel Vivaro-e

Aquest sistema de propulsió mitjançant pila de combustible d’hidrogen fa servir tres tancs d’aquest combustible col·locats de manera longitudinal amb una capacitat de 4,4 kg emmagatzemats a una pressió de 700 bars, i una pila de combustible de 45 kW de potència associada a una bateria elèctrica amb una capacitat de 10,5 kWh. Les bateries també es poden carregar automàticament gràcies a un sistema de frenada regenerativa que aprofita la mateixa energia cinètica del vehicle.

Gràcies als tancs d’hidrogen i les bateries de liti del conjunt, les noves furgonetes del grup Stellantis poden arribar a homologar una autonomia de més de 400 quilòmetres en cicle WTLP, mantenint unes emissions neutres de carboni perquè el sistema de pila de combustible només emet vapor d’aigua.

Però a ningú se li escapa que un dels problemes d’aquest combustible alternatiu és l’escassedat de punts de càrrega d’hidrogen o hidrogineres que actualment hi ha a Europa. Conscients d’aquesta limitació, les furgonetes del grup també incorporen un punt de càrrega elèctrica per alimentar les bateries de 10,5 kWh i evitar així que el vehicle es quedi sense autonomia.

Aquests nous vehicles es fabricaran a les instal·lacions d’Opel a Rüsselsheim, a Alemanya, i arribaran al mercat a finals d’aquest 2021 a un preu encara per determinar.

stats