Nou Volvo C40 Recharge: ‘crossover’, cupè i elèctric
La marca sueca presenta el seu segon model elèctric, a mig camí dels totcamins i dels turismes convencionals, que vol conquerir el mercat amb un disseny elegant i diferent
Volvo segueix apostant fort pels models elèctrics i avui ha presentat el seu segon cotxe 100% elèctric. És el Volvo C40 Recharge, un model que recupera una vella denominació de la marca i que aprofita la base mecànica i tecnològica del Volvo XC40 P8 Recharge, que va ser el primer model elèctric de la marca sueca.
Aquest C40 Recharge aposta per un disseny especial i peculiar, a mig camí dels turismes convencionals i els totcamins o SUV, una mena de crossover més baix que el SUV XC40 Recharge del qual deriva, cosa que li permet guanyar en eficiència aerodinàmica i reduir el consum d’electricitat.
A primer cop d’ull és fàcil identificar el nou C40 Recharge com un membre de la família Volvo, per bé que la caiguda d’estil cupè o muntant posterior sobre el maleter estrena una nova forma estètica a la qual encara els suecs no ens havien acostumat. Aquesta caiguda del pilar C té una explicació aerodinàmica com millorar l’eficàcia aerodinàmica del conjunt, i també pràctica, ja que permet millorar una mica la capacitat del maleter i l'habitabilitat de les places posteriors.
Els interiors també respiren disseny suec per tot arreu, però cal destacar que aquest C40 Recharge és el primer cotxe de la marca que no ofereix cuir (per consciència ecològica i ambiental) i que estrena un sistema d’infoentreteniment desenvolupat de la mà de Google, basat en el sistema operatiu dels Android. A més, el fet d’estar permanentment connectat a la xarxa permetrà que el sistema operatiu del Volvo C40 Recharge es pugui actualitzar a distància i incorpori més funcionalitats i aplicacions de les que ja incorpora, i que no són poques: Google Maps, Google Assistant i les aplicacions descarregables a la Google Play Store.
Aquest C40 Recharge també serà diferent en la manera de vendre i comercialitzar els productes de la marca, ja que només es podrà adquirir per internet, de manera que relega els concessionaris al manteniment del vehicle. El procés de venda estarà assessorat per un paquet d’atenció i resolució de dubtes, i les opcions de personalització seran reduïdes per facilitar l’oferta final al client.
Amb tot, a ningú se li escapa que el C40 Recharge és en realitat un XC40 Recharge amb una carrosseria diferent, ja que es fabricarà a la mateixa planta de Gant (Bèlgica) i farà servir la mateixa plataforma CMA. De fet, fins i tot farà servir la mateixa mecànica, perquè utilitzarà un esquema de tracció integral amb un motor elèctric sobre cada eix i una bateria de 78 kWh compatible amb un sistema de càrrega ràpida, que ofereix una autonomia d’uns 420 quilòmetres en cicle WLTP.