Motor SUV elèctric

El nou SUV elèctric de Xiaomi, el rival que fa tremolar Tesla

El YU7 és un totcamí elèctric d’altes prestacions amb què Xiaomi vol demostrar tot el seu potencial tecnològic

Xiaomi YU7
23/07/2025
3 min

El YU7 és el nou totcamí elèctric de Xiaomi, un model que aprofita la plataforma i els elements mecànics del SU7, el sedan que ha aconseguit atemorir els grans fabricants europeus i americans gràcies a les seves extraordinàries prestacions i al gran desplegament assolit al vell traçat de Nürburgring, on ha aconseguit igualar i superar els registres dels esportius elèctrics de Tesla i de Porsche. De fet, el YU7 és un autèntic èxit de vendes a la Xina, on va exhaurir més de 200.000 reserves en menys de tres minuts, tot i el seu preu, al voltant dels 35.000 euros al canvi actual per a les versions d'accés del model. Entre les claus que expliquen la seva acollida comercial convé destacar el seu espai interior (amb un maleter de més de 800 litres de capacitat), la seva càrrega tecnològica i connectivitat (té més de 12 càmeres i sensors lidar, a banda d'una gran pantalla central dins de l'habitacle) i la seva adequada relació entre qualitat, preu i potència.

El nou SUV elèctric de Xiaomi, de moment només a la venda a la Xina, disposa de tres opcions o nivells d’equipament i potència anomenats Standard, Pro i Max, amb configuracions d’un o dos motors i una potència de 391 CV o –atenció– 691 CV de potència. La versió més potent, amb dos motors elèctrics i tracció integral de 691 CV, és capaç d’accelerar de 0 a 100 en 3,23 segons, molt per sota dels 4,3 segons que homologa la versió més potent del Tesla Model Y, el seu principal rival.

A més, les seves bateries de 101,7 kWh de capacitat li proporcionen unes autonomies teòriques de més de 600 quilòmetres en ús mixt (urbà i interurbà), i el seu sistema de càrrega és compatible amb punts de fins a 800 volts de capacitat, la qual cosa redueix el temps d’espera per carregar les bateries. El més sorprenent d’aquest totcamí elèctric és que en les primeres proves homologades per mitjans xinesos en autopistes a una velocitat constant de 120 km/h i amb una temperatura ambiental de 40 graus, que obligava a haver d’activar el climatitzador i el sistema de refrigeració del vehicle, el YU7 va superar els 500 quilòmetres d’autonomia real sense haver d’aturar-se a carregar les bateries. Val la pena recordar que l’autonomia en autopistes i autovies és, fins ara, el gran taló d’Aquil·les de tots els fabricants de vehicles elèctrics.

Els primers periodistes que han pogut provar el YU7 a la Xina també indiquen que el temps d’espera per carregar del 0% al 100% les bateries de 101,7 kWh de capacitat d’aquest SUV elèctric va ser de tan sols 37 minuts en un punt de càrrega de 400 kW de potència (tot i que el model admet càrregues en punts de més potència). El YU7 pot carregar fins al 70% de la capacitat de les bateries en només 14 minuts, però a partir del 70% de càrrega el sistema passa a funcionar en mode segur fins a arribar al 100% de la càrrega, que es produeix en 23 minuts. Aquesta especificitat s’explica per la voluntat d'allargar al màxim la vida útil de les bateries del cotxe.

No arribaran a Europa (de moment)

El pla de negoci dels cotxes de Xiaomi no passa, de moment, per Europa. El director executiu de la marca, el xinès Lei Jun, ja va anunciar que “la prioritat de Xiaomi és donar resposta a la demanda de cotxes del mercat xinès” abans de pensar en futures aventures europees. Segons ja ha apuntat Lei Jun a diversos mitjans xinesos, Xiaomi busca ara “augmentar la productivitat i la capacitat productiva” abans de llançar-se a la conquesta de nous mercats. El mateix Lei Jun va anunciar que tant la berlina SU7 com el totcamí YU7 no arribarien a Europa “abans del 2027”.

stats