Xiaomi YU7, el segon model elèctric de l'empresa xinesa és un SUV
La tecnològica asiàtica, que va presentar el seu primer vehicle ara fa uns mesos, aposta ara per un tot camí de marcat estil esportiu
Mesos després d'haver conegut el primer cotxe elèctric de la tecnològica Xiaomi, una berlina elèctrica anomenada SU7, ara l'empresa xinesa que tots associem als telèfons mòbils ha presentat el seu segon model. Sota el nom de Xiaomi YU7 el fabricant asiàtic aposta per un SUV elèctric amb un disseny molt similar al de la berlina, però que s'inspira en models tan exclusius com el Ferrari Purosangue per situar-se directament com un dels tot camins més atractius del mercat.
Aquest nou model, que previsiblement arribarà al mercat xinès durant la segona meitat de l'any 2025 però que encara no se sap si es comercialitzarà al nostre país, presenta una part frontal molt similar a la de la berlina però un lateral i una part posterior força diferenciades. I és que les proporcions d'estil SUV d'aquest nou Xiaomi YU7 no amaguen la seva intenció d'allunyar-se de l'estètica dels seus principals rivals de marques com Audi, BMW, Mercedes-Benz o Polestar apostant per un disseny força esportiu i una carrosseria que, malgrat sigui més elevada que la del SU7, amb una altura aproximada d'1,60 metres resulta força baixa per tractar-se d'un tot camí.
I ja que parlem de dimensions, és d'esperar que aquest nou Xiami YU7 tingui una longitud de gairebé cinc metres i una amplada de prop de dos metres, de manera que no serà pas un vehicle petit. Potser per aquest motiu la marca asiàtica ha volgut conferir-li un toc prèmium que es pot percebre a l'exterior gràcies a detalls com les finestres sense marcs, els passos de roda arrodonits amb formes aerodinàmiques, l'aleró posterior que integra una càmera, els pilots LED formats per una única peça o les enormes llandes d'aliatge, que amaguen un equip de frens potent amb pinces grogues i pneumàtics fabricats per Michelin.
Potències de més de 300 CV i autonomies que passaran els 600 o 700 km
Xiaomi no ha publicat imatges de l'interior del vehicle, però és d'esperar que les seves formes siguin força diferents a les que es van veure a la berlina SU7. El que sí sembla força clar és que la marca xinesa oferirà dues versions per al seu nou SUV, una d'accés amb uns 300 CV de potència i una superior de 392 CV que registrarà una velocitat punta de 252 km/h.
Això sí, el que no està encara ben definida és la capacitat de la bateria fabricada per CATL, però tot sembla indicar que serà capaç d'enviar la seva energia a dos motors elèctrics (de manera que serà un SUV de tracció total) i homologar una autonomia superior als 600 o 700 quilòmetres en la versió de major capacitat. Mica en mica anirem descobrint més dades del que, segons sembla, serà un dels SUV més venuts de la seva categoria. Com a mínim si tenim en compte l'elevada demanda que els vehicles elèctrics de Xiaomi estan aconseguint especialment a la Xina, on l'SU7 ha superat totes les expectatives de vendes previstes.