Motor Saló de Los Ángeles

Nou Mazda 3: sostenibilitat i elegància poden ser sinònims

La marca japonesa presenta la quarta generació del seu compacte estrella al Saló de Los Angeles

Nou Mazda 3: sostenibilitat i elegància poden ser sinònims
Ara Motor
28/11/2018
3 min

Mazda ha presentat el seu nou Mazda 3 al Saló de Los Angeles, als Estats Units. El disseny del compacte japonès evoluciona en la quarta generació d'un model que va aparèixer l'any 2003 i que ha sabut fer-se un forat en un dels segments més durs del mercat.

La part posterior del Mazda 3 no ha acabat d'enamorar la crítica

El nou Mazda 3, que arribarà als concessionaris del país al febrer, disposarà de variants 'hatchback' o compacta i sedan o berlina de tres cossos. Estèticament el model ha evolucionat, però manté l'essència del disseny 'kodo' de Mazda (paraula japonesa que vol dir 'ànima') amb un frontal esportiu i estilitzat i una part posterior amb predomini de les formes arrodonides i amb un pilar C o muntant posterior molt marcat, que fins i tot limita la mida de les finestres de les places posteriors, una moda estètica que ha fet fortuna al Japó però que no acaba de conquistar el gust dels compradors europeus.

Mazda 3 sedan

I és que una finestra posterior més petita suposa menys camp visual per als que ocupen les places posteriors, i això fa que –sobretot el infants– s'avorreixin durant el trajecte. En canvi la variant sedan o berlina de tres volums soluciona millor (al nostre entendre) la part posterior del vehicle.

Vista lateral Mazda 3 'hatchback'

Els interiors del nou Mazda 3 inclouen una pantalla tàctil central de 8,8 polzades, un nou quadre d'instruments parcialment digital, un sistema de so amb vuit altaveus Bose i un sistema Head-up Display que permet no haver de desviar la vista de la carretera mentre conduïm.

Interior Mazda 3

A més a més, el disseny dels interiors del Mazda 3 fa un altre pas endavant en disseny i en qualitat dels materials per consolidar-se com una de les opcions més atractives, elegants i funcionals del mercat.

Una mecànica millorada

Les primeres unitats que arribin al nostre país disposaran dels nous motors de gasolina SkyActiv-X, uns propulsors més eficients que poden funcionar amb un sistema d'encesa per ignició que permet un estalvi de carburant i emissions de fins al 30% respecte als motors gasolina actuals.

Mazda 3 sedan i 'hatchback'

A més a més, els nous Mazda 3 utilitzen un sistema microhíbrid anomenat M Hybrid que consisteix a utilitzar una bateria de 24V que emmagatzema l'energia de les frenades per després alimentar el vehicle quan circula en mode vela (és a dir, a velocitat constant sense pitjar l'accelerador i desacoblant motor i transmissió) per obtenir un estalvi de carburant de fins al 9%. Aquesta tecnologia permet també que el nou Mazda 3 rebi l'etiqueta Eco de la DGT.

L'altre gran novetat mecànica del nou Mazda 3 és que incorporarà per primer cop variants de tracció integral que utilitzaran els sistemes AWD que ja utilitzen els SUV de la marca japonesa com el CX-3 o el CX-5.

Mazda 3 sedan

Per acabar està previst que el nou Mazda 3 arribi als concessionaris al febrer amb un preu base de 23.415 euros amb un motor gasolina SkyActiv-X de 122 CV i un correcte equipament de sèrie.

stats