El nou Golf ja té preu (i és més car del que esperàvem)
Volkswagen ja ha fet públics els preus de la vuitena generació del seu compacte estrella, autèntic líder del mercat europeu
Amb un parell de mesos de retard sobre el calendari previst inicialment a causa de la pandèmia del coronavirus, finalment Volkswagen ha fet públics els preus del nou Golf de vuitena generació a l’estat espanyol, i que ja és als concessionaris de la marca arreu de l’Estat.
De moment, la vuitena generació del Golf arrenca amb només tres mecàniques per escollir. D’entrada, Volkswagen ofereix un Golf 1.5 TSI de gasolina amb potències de 130 o 150 CV, una versió semihíbrida o mild hybrid amb el mateix motor associat a un generador de 48 V anomenada eTSI de 150 CV i associada a un canvi automàtic DSG i, per acabar, una mecànica dièsel 2.0 TDI amb potències de 115 i 150 CV.
Preus Golf vuitena generació
- 1.5 TSI 130 CV Life (28.385 euros)
- 1.5 TSI 130 CV Style (30.115 euros)
- 1.5 TSI 150 CV Life (29.225 euros)
- 1.5 TSI 150 CV Style (30.945 euros)
- 1.5 eTSI 150 CV Life DSG (31.835 euros)
- 1.5 eTSI 150 CV Style DSG (33.415 euros)
Tal com es pot observar en la taula de preus, Volkswagen només ofereix versions de tracció davantera per al nou Golf, que, això sí, es poden associar a un canvi manual o a un automàtic DSG, i dos nivells d’equipament anomenats Life i Style.
L’equipament bàsic, anomenat Life, ja inclou climatitzador de tres zones, llandes de 16 polzades, quadre instruments digitals i pantalla tàctil de 10 polzades i una sèrie d’ajudes a la conducció com el control de creuer adaptatiu, entre altres. L’equipament Style, per la seva banda, inclou més colors de carrosseria, càmera posterior i més funcions i sensors associats que obren la porta a sistemes de conducció semiautònoms.
Després de l’estiu ha d’arribar la primera versió GTI del Golf de vuitena generació amb 245 CV de potència, i amb ell una nova versió d’equipament anomenada R-Line que posarà l’accent en l’esportivitat i disseny del cotxe.
Tot i que el nou Golf és més tecnològic i potent que mai, cal destacar que el preu s'ha disparat força: el model de la generació precedent amb el mateix motor 1.5 TSI de 130 CV costava uns 23.000 euros, 5.000 menys que el model actual, encara que previsiblement el preu final a peu de concessionari hauria de ser més baix acollint-se a les diferents promocions comercials.
També cal destacar que aquest Golf de vuitena generació és entre 3.000 i 5.000 euros més car de mitjana que el nou Seat León, model amb el qual comparteix plataforma, xassís, electrònica i motors dièsel, gasolina i mild hybrid.