Nou Audi R8: encara més potent
Els d’Ingolstadt actualitzaran el seu esportiu estrella el 2019
L'Audi R8 és el vaixell insígnia de la marca alemanya, una mostra del seu ‘savoir faire’ que actua com a autèntic far i halo de la marca. Conscients de la importància de la imatge del seu esportiu estrella, Audi actualitzarà lleugerament l’estètica i la mecànica de l'R8 de cara als anys vinents.
D’entrada, el seu potent motor atmosfèric de deu cilindres en V (o V10, si ho preferiu) provinent de Lamborghini millorarà el seu rendiment entre 10 i 30 CV en funció del model i versió seleccionat.
El nou R8 disposarà de frens carbonoceràmics, una nova barra de torsió davantera de fibra de carboni i alumini i llandes forjades de 19 o 20 polzades. En l’apartat estètic aquest R8 disposa d’un nou frontal amb una calandra més gran, noves entrades d’aire i un nou disseny de les cues d’escapament, que ara passen a ser rodones. A més, els clients disposen de dos nous colors de la carrosseria, anomenats Kemora Gray i Ascari Blue.
Les millores del nou R8 també inclouen diverses solucions de competició heretades dels cotxes de carreres oficials R8 LMS GT3 i R8 LM5 GT4 amb els quals comparteix més del 50% dels elements tecnològics, mecànics i de seguretat, segons afirma la companyia.
A més a més, el nou R8 millorarà l’arquitectura de les suspensions i la gestió de la direcció per obtenir un cotxe encara més viu, dur, reactiu i directe, mantenint el sistema Quattro (Audi vol que el cotxe sigui el màxim d’eficaç, segur i fàcil de conduir) i incorpora tres nous perfils de conducció anomenats ‘sec’, ‘humit’ o ‘neu’, que optimitzen la resposta del supercotxe en qualsevol d’aquestes condicions meteorològiques.