Esportius
Motor 16/11/2021

Nissan vol un ‘Godzilla’ sostenible

Makoto Uchida, CEO de la companyia japonesa, afirma que treballen en l’electrificació del GT-R

2 min
Nissan GT-R Nismo

El Nissan GT-R passa per ser el millor esportiu del mercat en la triple relació qualitat, preu i prestacions. Aquest monstre japonès, conegut popularment com a Godzilla, és una berlina cupè de 570 CV i tracció integral alimentada per un poderós motor V6 fet a mà, i té versions radicals anomenades Nismo que arriben als 600 CV i en milloren el rendiment gràcies a la posada a punt. Ras i curt, el GT-R és un Nissan de 117.000 euros capaç de competir i fins i tot deixar enrere alguns esportius que en dupliquen o tripliquen el preu.

Ara bé, el GT-R actual és un model que Nissan va començar a comercialitzar l’any 2007 i des d’aleshores no ha rebut sinó algunes actualitzacions tecnològiques i edicions especials, cosa que explica el bon desenvolupament d’un producte que catorze anys després continua sent un dels millors (segurament el millor) cotxes esportius del mercat en la relació entre prestacions, fiabilitat i preu.

El motor V6 del GT-R

Però les noves normes ambientals i la necessitat d’actualitzar el producte faran que Nissan presenti la nova generació del seu Godzilla de cara a l’any 2023, en què per primer cop farà servir un sistema híbrid per no haver de renunciar a l’essència del cotxe, el motor V6 gasolina de 3,8 litres de cubicatge i que ha estat elevat a la categoria d’obra d’art pels seguidors de la marca.

En una entrevista amb la revista britànica Autocar, el CEO de Nissan, Makoto Uchida, va confirmar que treballaven en un sistema per electrificar el GT-R del futur, assegurant així la continuïtat més enllà de l’actual generació. Segons Uchida, “el GT-R serà un vehicle esportiu professional sense concessions, pensat per esdevenir imbatible per als rivals”.

Uchida no pot evitar marcar les diferències entre el Nissan Z400, que qualifica de “cotxe esportiu per a aficionats”, del GT-R, que defineix com “una màquina professional”. A més, el futur GT-R tampoc renunciarà al seu carismàtic disseny, quadrat i amb reminiscències de models anteriors, cosa que el farà més retro o vintage, molt en la línia de les tendències actuals en el disseny d’automòbils.

stats