Cotxe elèctric
Motor 09/12/2021

Nissan anuncia 23 nous cotxes electrificats fins al 2030

La marca japonesa presenta la seva estratègia comercial basada en l’electrificació de la seva gamma per mantenir posicions al mercat

3 min
Makoto Uchida, president de Nissan

Més d’un any després d'anunciar el seu pla estratègic global, que malauradament passava pel tancament de les plantes de Nissan a Catalunya, la marca japonesa ha anunciat ara un nou full de ruta anomenat Ambition 2030, a través del qual esbossa com serà la Nissan del futur, amb una gamma totalment electrificada i models cada cop més autònoms.

El pla de Nissan inclou una inversió de 15.600 milions d’euros durant els pròxims cinc anys per llançar fins a 15 nous models elèctrics i assolir una quota del 50% de vehicles de zero emissions en la seva oferta l’any 2030. A més, els japonesos han anunciat que esperen disposar de bateries en estat sòlid, més potents i amb més autonomia, l’any 2028.

Nissan invertirà més de 15.000 milions d'euros en electrificar la seva gamma

Les bateries d’estat sòlid han de ser el desllorigador del pla d’electrificació de Nissan. I és que els japonesos esperen que aquestes bateries, que ja no haurien de fer servir el cobalt, seran fins a un 65% més econòmiques que les actuals l’any 2028, cosa que afavoriria la implementació dels elèctrics assequibles a gran escala i permetria que el preu de les bateries es reduís per sota dels 65 dòlars per kWh. Nissan ha anunciat que crearà un nou centre tècnic específic a Yokohama dedicat a investigar i avançar en aquesta nova tecnologia.

Electrificació a ritmes diferents

Més enllà dels 15 nous models elèctrics que Nissan espera poder presentar abans del 2030, el pla Ambition 2030 també inclou 8 nous models electrificats (és a dir, híbrids i híbrids endollables) que Nissan i la seva filial de luxe Infiniti volen tenir llestos en un horitzó no gaire llunyà. Els vuit models electrificats passen pel nou sistema tecnològic e-Power, que permet generar electricitat per alimentar el motor elèctric i les bateries del cotxe en un petit generador de gasolina que no faria la tasca de propulsor del vehicle, sinó de generador energètic per al funcionament elèctric del cotxe. De fet, aquest és un sistema que estrenarà el Qashqai l’any vinent al nostre mercat i que ja us vam explicar durant la prova que vam fer d’aquest vehicle.

Nissan vol continuar sent una marca global, amb forta presència a Europa i els Estats Units, on els Qashqai i X-Trail (també anomenat Rouge al mercat nord-americà) tenen una gran presència comercial. De fet, els SUV i totcamins han de ser el pilar de la marca, que preveu que el 75% de les vendes de cotxes nous a Europa l’any 2026 siguin de models electrificats (elèctrics purs o híbrids). En canvi, Nissan fixa el procés de descarbonització i electrificació de la gamma a un altre ritme a la Xina i als Estats Units, on preveu que els cotxes de baixes emissions suposin només un 40% de les seves vendes quatre anys després, el 2030.

La plataforma de l'Ariya ha de ser la base de l'electrificiació de Nissan

Sigui com sigui, l’ofensiva elèctrica de Nissan s’ha de bastir a partir de la plataforma del nou Ariya, que debutarà al nostre mercat durant l’any 2022, i que servirà de base tecnològica i mecànica per als nous models de la gamma. Entre d'altres, Nissan ha presentat quatre prototips anomenats Chill-out, Hang-out, Max-out i Surf-out, que fan referència a diferents tipus de carrosseria i possibilitats modulars, que van des d’una camioneta elèctrica (Surf-out) fins a un monovolum o totcamí (Chill-out), un esportiu descapotable (Max-Out) i un crossover, possible substitut de l’actual Leaf (Chill-out). Tots aquests models no deixen de ser prototips conceptuals que avancen les línies mestres del full de ruta establert per la marca japonesa, que també vol treballar en la conducció autònoma.

stats