Montesa actualitza la seva gamma de motocicletes de trial
La mítica marca catalana manté tres models en la seva oferta comercial adaptats a les noves normatives ambientals i acústiques Euro5+

Montesa vol seguir sent el referent del trial a escala mundial i ja ha presentat la seva gamma comercial per seguir esdevenint líder del seu segment durant el 2026 amb tres models renovats, la Cota 4RT 301RR, la Cota 4RT 260R i la 4Ride. Convé destacar que Montesa ha anunciat que deixarà de fabricar la versió Race Replica de la Cota 301RR per motius comercials i d’homologació amb les normatives Euro5+. La marca catalana segueix apostant pels motors de quatre temps i per unes motocicletes orientades al rendiment pur fora de l'asfalt, posades a punt per a un equip que incorpora i fa transferència de la seva experiència en el món de la competició i especialment del llegendari campió de Piera Toni Bou.
El vaixell insígnia de Montesa serà, un any més, la Cota 4RT 301RR, probablement la moto de trial més completa del mercat. La versió de 2026 estrena una nova decoració de colors turquesa, magenta i blanc, que esdevenen diferenciadors en el món del trial. A més, la Cota 4RT 301RR manté el motor de 298 cc provinent de la moto de competició del mundial de Trial2, una suspensió de forquilla mecanitzada, tija de direcció d'alumini, bastidor lleuger d’alumini, protectors de carboni laterals i frens lobulats d’alt rendiment. La Cota 4RT 301RR serà el model més car de la marca, amb un preu de venda de 10.500 euros.
Un esglaó per sota se situa la Cota 4RT 260R, un model que comparteix molts elements mecànics i estructurals amb la moto referent de Montesa, però orientada a un ús més popular i menys exigent, i que manté també els clàssics colors vermell, negre i blanc de la marca de Santa Perpètua de Mogoda. Aquesta moto tindrà un preu de venda de 8.000 euros i va orientada a un espectre més ampli de possibles compradors de tots els nivells de capacitat.
Per últim, la Montesa 4Ride segueix sent la motocicleta més polivalent de la marca, que tant la podem utilitzar per fer un tram o zona de trial com per circular per espais més senzills i pistes forestals, i estrena un nou tub d’escapament i un silenciador d’alumini per minimitzar la contaminació ambiental i homologar les normatives vigents. Aquesta moto d’iniciació al trial també disposa d’un nou cavallet lateral i una decoració en blanc i negre i diversos detalls daurats. El preu de la 4Ride és de 8.250 euros.
Tots els models de Montesa es fabricaran a la planta de Santa Perpètua de Mogoda, on es realitza el desenvolupament tècnic i la fabricació dels diferents elements que la filial d’Honda fa servir en la construcció de les seves motocicletes.
Comiat de la Race Replica Cota 301RR
Aquest serà el primer any en què Montesa no fabricarà la Race Replica de la Cota 301RR, un model que era, en realitat, una 301RR estàndard amb alguna millora com una tija de direcció fabricada en alumini que millorava el rendiment i la precisió de la moto. Però el que realment feia diferent la Race Replica era l'ús dels colors i de la decoració de la moto de competició i la suspensió posterior desenvolupada per Showa. La decisió de no donar continuïtat a aquesta rèplica té molt a veure amb els nous colors corporatius turquesa, magenta i blanc que fa servir la Cota 301RR estàndard a partir de l'any vinent, i que promet esdevenir un element diferenciador dins de la gamma de Montesa.