Cotxes esportius
Motor Novetats 17/02/2021

McLaren Artura, el primer esportiu híbrid de Woking

L’Artura és el primer esportiu electrificat de la marca anglesa, que arriba als 680 CV de potència i estrena una nova plataforma per a models electrificats

3 min
McLaren Artura

Amb una mica de retard respecte als seus principals competidors, finalment McLaren ha presentat l’Artura, el primer esportiu híbrid de la seva història que marida un motor gasolina V6 (o sis cilindres en V) de 585 CV amb un elèctric de 95 CV situat al costat de la caixa de canvis per obtenir una potència total combinada de 680 CV i 720 Nm de parell.

La nova transmissió destaca per ser un canvi automàtic de vuit relacions i doble embragatge i que no té marxa enrere (el motor elèctric s’encarrega d’aquesta funcionalitat per estacionar o maniobrar) que envia la potència sobre l’eix posterior. La velocitat màxima està limitada electrònicament a 330 km/h, però en mode totalment elèctric el cotxe no pot superar els 130 km/h, més que suficients per moure’s en entorns urbans o fins i tot per l’autopista en mode elèctric.

McLaren Artura
McLaren Artura

Precisament en mode elèctric l’Artura presenta una autonomia total de 30 quilòmetres gràcies a les seves bateries de 7,4 kWh, i sorprèn força que no disposi d’un sistema de frenada regenerativa, que podria allargar l’autonomia del conjunt, ja que, segons McLaren, afegiria massa pes al conjunt i en limitaria les qualitats dinàmiques. I és que aquest Artura és gairebé tan ràpid com un 720S, ja que presenta unes xifres d’acceleració pràcticament pastades al model més potent de McLaren: accelera de 0 a 100 en 3,0 segons i de 0 a 200 en 8,3 segons.

A primer cop d’ull l’Artura no varia gaire dels últims models de la marca britànica, ja que manté l’essència del disseny dels McLaren de nova generació. Cal destacar els nous fars full led de 21 diodes i que milloren la signatura lumínica del cotxe, així com les llandes específiques de set puntes i les dues sortides del tub d’escapament en posició central, que permeten millorar l’aerodinàmica posterior i alliberar el difusor posterior per aprofitar al màxim el flux d’aire.

Interiors McLaren Artura
Interiors McLaren Artura

Els interiors també mantenen el disseny dels últims models de Woking, amb una pantalla central de 20 polzades que centralitza les funcions del cotxe i que es col·loca directament sobre la columna de direcció, així com un nou climatitzador anomenat eHVAC que millora el rendiment del sistema. Una de les novetats que més criden l’atenció és el fet que el volant no integri cap botó de funció, ja que, segons afirmen els anglesos, “no vol distreure el conductor”.

Una nova etapa

Aquest és un model molt important per als britànics, ja que obre una nova etapa per a la marca estrenant una nova plataforma de fibra de carboni anomenada McLaren Carbon Lightweight Architecture(MCLA) que faran servir a partir d’ara tots els cotxes nous de la marca anglesa. Gràcies a aquesta nova plataforma, més lleugera, el McLaren Artura es conforma amb un pes de 1.395 quilos en buit, una xifra destacable per a un esportiu de 4,53 metres de llarg, 1,91 d’ample i 1,19 d’alt amb bateries de liti i motor elèctric, dos elements que sumen pes al conjunt.

A part del seu pes, l’Artura ha estat posat a punt pel departament de competició dels de Woking i destaca per la suspensió davantera de doble triangle i la posterior multibraç amb punts d’ancoratge separats per obtenir més rigidesa, així com uns nous amortidors electrònics que modulen la rigidesa i el recorregut de la suspensió en funció d’una anàlisi intel·ligent del ferm sobre el qual se circula i la velocitat a la qual treballa el vehicle.

Plataforma i mecànica McLaren Artura
Plataforma i mecànica McLaren Artura

Per si tot això fos poc, l’Artura disposa d’uns neumàtics Pirelli PZero Corsa específics per a aquest model (235/35 R19 a l’eix davanter i 295/35 R20 al posterior) amb un xip integrat que monitoritza la temperatura, l’estat o la pressió dels neumàtics en cada moment. Per acabar, uns frens carbonoceràmics amb sis pistons d’alumini lleuger arrodoneixen un conjunt pensat per batre el cronòmetre al circuit i garantir sensacions a carretera oberta d’una manera més respectuosa amb el medi ambient.

El McLaren Artura ja té preus al Regne Unit, on el model base costarà 185.500 lliures, uns 213.000 euros al canvi actual, i oferirà una garantia de cinc anys per al cotxe, de sis anys per a les bateries de liti i de deu per a la carrosseria.

stats